شناسهٔ خبر: 67296381 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وزیر خارجه قطر: تلاش‌ها برای دستیابی به توافق در غزه ادامه دارد

صاحب‌خبر -

شفقنا- «شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر امروز(جمعه) به آخرین تحولات در خصوص تلاش‌های میانجی گری دوحه برای دستیابی به آتش‌بس در غزه  پرداخت و گفت که پس از پاسخ حماس به پیشنهاد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در مورد آتش‌بس پیشرفت‌هایی حاصل شده است.

به گزارش شفقنا؛ وبگاه العربی الجدید نوشت: «وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با خوزه مانوئل آلبارز وزیر امور خارجه اسپانیا در مادرید با بیان اینکه اصلاحات پیشنهادی حماس عادی است، توضیح داد که جلساتی با رهبری حماس برای پر کردن شکاف بین دو طرف با هدف دستیابی به توافق انجام شده است».

وی فاش کرد که تلاش ها برای دستیابی به توافق ادامه دارد و این نشان می‌دهد که تاکنون هیچ نتیجه‌ای حاصل نشده است و در صورت حصول این توافق با طرف اسرائیلی تماس گرفته خواهد شد.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین با ابراز مخالفت کشورش با تداوم هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه و استفاده از گرسنگی به عنوان سلاح جنگی، تاکید کرد که آتش بس فوری در غزه تنها راه توقف تشدید تنش در سایر جبهه‌ها است.

وی ادامه داد: «ما در تلاش هستیم تا با همکاری شرکا به توافق آتش بس و تبادل اسرا دست یابیم و بر تمایل شرکای خود برای اعمال فشار لازم برای آتش بس و دستیابی به راه حل عادلانه برای فلسطین حساب می‌کنیم».

از سوی دیگر وزیر امور خارجه قطر از موضع اخلاقی اسپانیا به عنوان اولین کشور اروپایی که از شکایت علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری و حمایت از تلاش‌های صلح حمایت کرد، استقبال کرد و گفت که اسپانیا این پیام را به جهان ارسال کرد که استانداردهای دوگانه نباید ادامه یابد و همه کشورها تابع قوانین بین‌المللی هستند، اقدام اسپانیا برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین گامی بسیار تاریخی و مهم است و قابل تقدیر بود.

این خبر را در وبگاه العربی الجدید ببینید

نظر شما