شناسهٔ خبر: 67128701 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پایان جشنواره ابوماهر شیرازی با تقدیر از برگزیدگان

جشنواره استانی ابوماهر شیرازی با معرفی ۳ اختراع برگزیده در حوزه پزشکی به پایان رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۴۰ اختراع با موضوع مهندسی پزشکی، بیوتکنولوژی، نانو، سلول های زیستی و در حوزه های مختلف پزشکی به دبیرخانه جشنواره ارسال و ۳ مخترع برگزیده و تجلیل شدند.
هاشم پور با بیان اینکه ۶ داور در حوزه های مختلف اختراعات را بررسی کردند، افزود: موفقیت اختراع در مجامع بین المللی، توانایی اختراع برای تجاری سازی و فروش، تولید مقاله از اختراع و اهمیت کاربرد آن در حوزه پزشکی از ملاک های ارزیابی اختراعات بود.
وی با اشاره به هدف برگزاری نخستین جشنواره ابوماهر شیرازی ، گفت: شناسایی مخترعان در حوزه سلامت و پزشکی و کمک به تجاری سازی محصولاتشان از اهداف این جشنواره بود.
وی ادامه داد: جشنواره ابوماهر شیرازی سال آینده در سطح ملی و با حضور مخترعان از سراسر کشور برگزار خواهد شد. 
ابوماهر موسی بن یوسف سیار شیرازی (درگذشتهٔ ۳۵۰ قمری/۳۴۰ خورشیدی) از پزشکان و استادان علم پزشکی در قرون سوم و چهارم هجری و معاصر سلاطین دیلمی بود . ابوماهر نخستین کسی است که در شیراز به تعلیم و تربیت پزشکان پرداخت و شاگردان بسیاری را پرورش داد.

<div id="video-display-embed-code_11206675"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4257087/11206675?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما