شناسهٔ خبر: 67973997 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی برای شرکت فنرسازی در شاهرود با ۵۰۰ اشتغال

شاهرود - ایرنا - استاندار سمنان گفت: تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال برای راه‌اندازی شرکت فنرسازی زر متعلق به شرکت سایپا در شاهرود سرمایه‌گذاری شد که برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پنج واحد صنعتی و تولیدی در شهرک صنعتی شاهرود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با راه‌اندازی این واحد صنعتی کم‌آب‌بر، برای بیش از ۵۰۰ نفر از جوانان شهرستان شاهرود فرصت شغلی فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه ساخت این واحد تولیدی با پیش‌بینی بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حال اجرا است، افزود: ساخت سوله مونتاژ فنر تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های گام دوم شهرک صنعتی شاهرود در حال انجام است، ابراز کرد: صنایع مادر از جمله زامیاد و فنرسازی در حال ساخت و استقرار در شهرک صنعتی شاهرود است.

سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی برای شرکت فنرسازی در شاهرود با ۵۰۰ اشتغال

استاندار سمنان تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال، تقویت تولید و همچنین ایجاد زمینه و فرصت شغلی به ویژه برای جوانان جوایای کار، رفع موانع پیش پای واحدهای تولیدی و صنعتی شاهرود بررسی، پیگیری و رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۲۵ شهرک و ناحیه صنعتی در استان سمنان، افزود: یکهزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در این استان فعالیت دارند که کمک در زمینه پرداخت وام، مالیات و تامین اجتماعی به این واحدها در دستور کار است.

استان سمنان در رتبه نخست ایجاد اشتغال

هاشمی به آمار اعلام‌شده در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه اشتغال اشاره کرد و گفت: بر اساس اعلام این سامانه، استان سمنان رتبه نخست ایجاد اشتغال را به خود اختصاص داد.

استاندار سمنان ادامه داد: در حوزه‌های مختلف، تعداد بسیاری واحدهای راکد در استان به چرخه تولید بازگشت که چند واحد آن در شهرستان شاهرود بود.

بازدید از تولیدی مکچو تولیدکننده انواع مصنوعات چوبی، گروه فولاد و لوله شرق شاهرود، گروه تولیدی کامجد و واحد تولیدی طب پلاستیک نوین در شهرک صنعتی شاهرود انجام شد و مشکلات این واحدهای صنعتی مورد بررسی قرار گرفت.

استاندار سمنان از طرح در حال ساخت تقاطع غیر همسطح محور شاهرود - میامی در محل عبور ریل راه‌آهن بازدید داشت و در آیین غبارروبی امامزاده سراوین قطری روستای ابر شاهرود شرکت کرد.

ابوطالب جلالی معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شاهرود و جمعی از مدیران کل ستادی و اجرایی استان سمنان در این سفر یکروزه به شاهرود استاندار را همراهی کردند.

نظر شما