شناسهٔ خبر: 67140011 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

قدردانی از مخترعان برگزیده حوزه فناوری علوم پزشکی شیراز در جشنواره ابوماهر قدردانی از مخترعان برگزیده حوزه فناوری علوم پزشکی شیراز در جشنواره ابوماهر

رییس دانشگاه با اشاره به نامگذاری این رویداد علمی، ابوماهر شیرازی را از پزشکان قرن سوم و چهارم هجری قمری معرفی کرد که از افتخارات شیراز محسوب می شود و افزود: ابوماهر در ابداع برخی وسایل و تجهیزات پزشکی، نقش بسزایی داشته است. دکتر سید وحید حسینی با اشاره به اینکه مخترعان بسیاری در حوزه سلامت فعالیت

صاحب‌خبر -

رییس دانشگاه با اشاره به نامگذاری این رویداد علمی، ابوماهر شیرازی را از پزشکان قرن سوم و چهارم هجری قمری معرفی کرد که از افتخارات شیراز محسوب می شود و افزود: ابوماهر در ابداع برخی وسایل و تجهیزات پزشکی، نقش بسزایی داشته است.

دکتر سید وحید حسینی با اشاره به اینکه مخترعان بسیاری در حوزه سلامت فعالیت دارند که اختراعات و محصولات و تولیدان آنان در حوزه پزشکی و تامین سلامت مردم بسیار تاثیرگذار است، اعلام کرد: آمارها نشان می ‌دهد در حال حاضر ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی در کشور تولید می ‌شود.

او ادامه داد: نزدیک به ۱۰ هزار قلم دارو، تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد استفاده قرار می ‌گیرد که ظرفیت بسیار مناسبی برای مخترعان و تولیدکنندگان محصولات سلامت محور است.

دکتر حسینی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان چالش ‌ها در این زمینه و اهمیت سرعت بخشیدن به روند تولید انبوه اختراعات حوزه سلامت، راه‌اندازی پارک علم و فناوری سلامت شیراز و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این زمینه برشمرد.

جشنواره «ابوماهر شیرازی»؛ تقویت کننده جایگاه فناوری و نوآوری است

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رییس جشنواره ابوماهر شیرازی نیز دیگر سخنران این آیین بود که با بیان اینکه این جشنواره، زمینه تقویت جایگاه فناوری و نوآوری در دانشگاه و بستری برای ارج نهادن و قدردانی از مخترعان دانشگاه را فراهم آورد، افزود: تشکیل مجموعه داده ها از مخترعان دانشگاه، اختراع های به ثبت رسیده از سوی آنان و رتبه های به دست آمده دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز در زمینه مالکیت فکری در رویدادهای علمی در سطح ملی و بین المللی، از دیگر اهداف این جشنواره بود.

دکتر «محمد هاشم هاشم‌پور» با اشاره به اینکه جشنواره اختراعات، به افتخار «ابوماهر شیرازی» از مشاهیر مکتب پزشکی شیراز که در فنون جراحی و ساخت ابزارهای آن مهارت داشته است، به نام وی نامگذاری شد، توضیح داد: اعضای هیئت علمی، دانشجویان، کارکنان و همچنین شرکت‌های فناور مستقر در زیست بوم فناوری دانشگاه، از امکان حضور و رقابت در این جشنواره برخوردار بودند.

به گفته معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، در آیین پایانی جشنواره «ابوماهر شیرازی»، افزون بر سه برگزیده اصلی، از مخترعانی که دارای بیشترین تعداد اختراع ثبت شده بودند و عوامل کارگروه های علمی و اجرایی برنامه نیز، قدردانی شد.

این عضو هیئت رییسه دانشگاه، همچنین مراحل اجرایی برگزاری، معیارهای مهم ارزشیابی و امتیازدهی به اختراعات ثبت شده در فراخوان جشنواره، جوایز مالی که به برگزیدگان اختصاص می یابد و همچنین افق‌های تداوم این رویداد در آینده، از جمله برگزاری آن در سال ۱۴۰۴ در سطح ملی با دعوت از صنایع و ذینفعان برای حمایت و تجاری‌سازی اختراعات را تشریح کرد.

در آیین اختتامیه جشنواره، همچنین دکتر «حبیب شریف» رئیس بنیاد نخبگان استان فارس، در خصوص حمایت های این بنیاد از مخترعان و نیز یکی از کارآفرینان موفق استان فارس در زمینه فناوری و نوآوری، مطالبی را ارایه کردند.

در این آیین ضمن قدردانی از تلاش فعالان حوزه فناوری سلامت و برگزار کنندگان این آیین، بر اهمیت این حوزه در رفع چالش ها، کاهش دغدغه ها و افزایش خدمات رسانی سلامت محور به مردم تاکید شد.

نخستین جشنواره ابوماهر شیرازی با هدف شناسایی  مخترعان، حمایت، توسعه و تجاری سازی اختراعات و فناوری های جدید حوزه سلامت، به همت مدیریت توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما