شناسهٔ خبر: 67127820 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بهره‌مندی ۴۷۴ روستای اردبیل از اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: چهار روستای بزرگ شهرستان اردبیل با پوشش ۴۷۴ خانوار از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

شهریار سرداری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: راه‌اندازی چهار سایت ارتباطی در روستاهای قلیچی، وره‌نو، مادیه و عموقین شهرستان اردبیل انجام شد.

وی از بهره‌مندی 474 خانوار روستایی این شهرستان از اینترنت سیار پرسرعت خبر داد و تصریح کرد: در راستای توسعه ارتباطات روستایی استان، احداث و راه‌اندازی چهار سایت ارتباطی اپراتور ایرانسل واقع در دهستان سردابه و بخش مرکزی شهرستان اردبیل انجام و مورد بهره‌برداری مردم شریف قرار گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: با ارتقای این سایت ارتباطی در مجموع جمعیتی بالغ بر یک‌هزار و 617 نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

سرداری افزود: هزینه راه‌اندازی این سایت که بالغ بر 168 میلیارد ریال بوده که از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری(uso)  وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با تاکید بر تحقق عدالت ارتباطی در استان اردبیل بیان کرد: برقراری پوشش کامل تلفن همراه و ایجاد بستر مناسب برای استفاده از اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی از اولویت کاری این اداره کل است و با پیگیری و پایش‌های متداوم همکاران، برای ارتقای وضعیت ارتباطی استان تلاش می‌شود.

انتهای پیام/132/.

نظر شما