شناسهٔ خبر: 67112785 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل خبرداد

اتصال ۱۱ روستا استان اردبیل به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از احداث و راه‌اندازی ۹ سایت ارتباطی جدید در روستاهای شهرستان‌های نیر و اردبیل و اتصال ۱۱ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، شهریار سرداری، در جمع خبرنگاران از احداث و راه‌اندازی ۹ سایت ارتباطی در روستاهای، شهرستان‌های نیر و اردبیل خبر داد و اظهار کرد: تکمیل بسترهای ارتباطی کشور از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در این راستا با راه‌اندازی ۹ سایت ارتباطی ۱۱ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

وی افزود: سایت‌های ارتباطی جدید مجهز به فناوری نسل چهارم در روستاهای علی آباد، تجرق، کلش بزرگ، گلی، داش بلاغ با پوشش روستاهای کهریز و امین لو از توابع شهرستان نیر و روستاهای قلیچی، وره نو، مادیه و عموقین از توابع شهرستان اردبیل احداث و راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با اشاره به پایش دوره‌ای سایت‌های ارتباطی روستاهای شهرستان‌های استان بیان کرد: با نصب تجهیزات و راه اندازی ۵ سایت ارتباطی با تکنولوژی 4G توسط اپراتور ایرانسل، تعداد ۳۲۴ خانوار با پوشش جمعیت ۱۰۷۲ نفر از روستاییان شهرستان نیر، در بستر تلفن همراه به اینترنت پرسرعت متصل شدند.

سرداری اظهار داشت: این سایت‌ها با اعتباری بالغ بر ۲۵۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در ادامه بابیان اینکه همچنین با راه اندازی ۴ سایت ارتباطی در روستاهای شهرستان اردبیل ۴۷۲ خانوار روستایی از اینترنت سیار پرسرعت بهرمند شده‌اند گفت: در راستای توسعه ارتباطات روستایی استان با احداث و راه اندازی ۴ سایت ارتباطی اپراتور ایرانسل واقع در دهستان سردابه و بخش مرکزی شهرستان اردبیل انجام و مورد بهره‌برداری مردم شریف قرار گرفت.

وی افزود: با ارتقای این سایت ارتباطی در مجموع جمعیتی بالغ بر ۱۶۱۷ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند و هزینه راه اندازی این سایت که بالغ بر ۱۶۸ میلیارد ریال است نیز از محل اعتبارات طرح خدمات عمومی اجباری(uso) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین شده است.

سرداری با تاکید بر تحقق عدالت ارتباطی در استان اردبیل گفت: برقراری پوشش کامل تلفن همراه و ایجاد بستر مناسب برای استفاده از اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی، از اولویت کاری این اداره کل است و با پیگیری و پایش‌های متداوم همکاران، برای ارتقای وضعیت ارتباطی استان تلاش می‌شود.

نظر شما