شناسهٔ خبر: 67125714 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

رئیس ستاد ارتش خبر داد:

نیاز فوری ارتش صهیونیستی به ۱۵ گردان جدید 

مهر

رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی با اذعان به بحران کمبود نیروی نظامی، اعلام کرد که ارتش برای انجام ماموریت‌های خود نیازمند ۴۵۰۰ نیروی جدید است. 

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هرتصی هالوی رئیس ستاد ارتش به سران سیاسی تل‌آویو ابلاغ کرده است که ارتش برای انجام ماموریت‌های خود در جبهه‌های متعدد نیازمند ۱۵ گردان جدید متشکل از ۴۵۰۰ نیروی نظامی است.

هالوی نسبت به کمبود شدید نیروی انسانی در ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داده و گفت که این کمبود نیرو تنها در نتیجه جنگ به وجود نیامده، بلکه در اثر افزایش نیاز به تعداد بالای نیرو برای ماموریت های بیشتر ارتش شکل گرفته است.

هالوی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در حال حاضر تلاش دارد ۵ گردانی را که پیش از این آنها را از خدمت نظامی اخراج کرده بود مجددا به نیروهای خود ملحق کند!

این منبع ارشد نظامی صهیونیست افزود که بحران نیروی انسانی در ارتش بسیار هزینه بر است و مبلغی که برای احضار نیروهای ذخیره ارتش از ابتدای جنگ تاکنون هزینه شده بالغ بر۱۱ میلیارد دلار است.

اظهارات هالوی در حالی مطرح می شود که پارلمان رژیم صهیونیستی در جلسه رأی‌گیری دیروز خود با معافیت یهودیان افراطی (حریدی) از خدمت سربازی موافقت کرد.

معافیت سربازی اجباری حریدی‌ها یک روز پس از استعفای بنی گانس و گادی آیزنکوت اعضای شورای کابینه جنگ و پیوستن آنها به صفوف اپوزیسیون انجام شده است، آن‌هم در حالی که آنان پیشتر این قانون را رد کرده بودند.

بر اساس قوانین داخلی رژیم صهیونیستی، مردان و زنان ۱۸ ساله ملزم به خدمت در ارتش هستند، اما صهیونیست‌های افراطی ارتودکس یا همان یهودیان مذهبی حریدی‌ها می‌گویند که از خدمت معاف هستند.

پیشتر، احزاب مذهبی صهیونیست تهدید کرده بودند که در صورت تحمیل خدمت سربازی به پیروان خود از کابینه این رژیم خارج خواهند شد و در صورت خروج آنها احتمال سقوط کابینه وجود دارد، به همین علت دلیل، نتانیاهو پیشتر برای جلب رضایت احزاب ائتلافی مذهبی کابینه به دنبال معافیت حریدی‌ها از سربازی اجباری بود.

نظر شما