شناسهٔ خبر: 67125113 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

رسانه‌های «اسرائیل»: گالانت و نتانیاهو به جان هم افتادند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که اختلاف نتانیاهو و یوآو گالانت، وزیر جنگ وی پس از مصوبه جنجالی کنست در لغو خدمت سربازی صهیونیست‌های افراطی مذهبی (حریدی‌ها) شدت گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، در حالی که جنایت اشغالگران در ایجاد هولوکاست انسانی در شهر غزه در آستانه ورود به نهمین ماه میلادی از جنگ است، ارتش اشغالگران در پی تلفات بالای نیرو‌های نظامی خود در دو جبهه شمالی و جنوبی فلسطین اشغالی با بحران کمبود نیروی نظامی مواجه است و در همین ارتباط، پس از جدایی بنی گانتز و آیزنکوت از قطار کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو، اینک با تصویب کنست درباره لایحه جنجالی معافیت سربازی اجباری حریدی‌ها، اختلاف احزاب ائتلافی کابینه با فرماندهان نظامی ارتش بر سر تصویب این قانون جنجالی شدت یافته است.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» که پیشتر از مخالفت جدی یوآف گالانت، وزیر جنگ این رژیم با تصویب این لایحه از سوی کابینه در پارلمان این رژیم خبر داده بود و تصویب این لایحه نظامی را در شرایطی که ارتش اشغالگران از کمبود نیروی نظامی در پی جنگ غزه رنج می‌برد، آن را «ناعادلانه» خوانده بود.

در همین ارتباط، رئیس دفتر بنیامین نتانیاهو، خواستار برکناری یوآف گالانت، وزیر جنگ اسرائیل شده و او را پس از صدور رأی مخالف به قانون سربازی اجباری یهودیان ارتودکس (حریدی)، «گستاخ» خطاب کرد.

گفتنی است کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) در جلسه رأی‌گیری بامداد امروز با معافیت یهودیان افراطی (حریدی) از خدمت سربازی موافقت کرد.

معافیت سربازی اجباری حریدی‌ها یک روز پس از استعفای بنی گانس و گادی آیزنکوت اعضای شورای کابینه جنگ و پیوستن آنها به صفوف اپوزیسیون انجام شده است، آن‌هم در حالی که آنان پیشتر این قانون را رد کرده بودند.

بر اساس قوانین داخلی رژیم صهیونیستی، مردان و زنان ۱۸ ساله ملزم به خدمت در ارتش هستند، اما صهیونیست‌های افراطی ارتودکس یا همان یهودیان مذهبی حریدی‌ها می‌گویند که از خدمت معاف هستند چرا که آنها زندگی خود را وقف مطالعه تورات می‌کنند.

کانال ۱۲ عبری: هرتسی هالیوی، رئیس ستاد ارتش اشغالگران در پی تصویب لغو سربازی اجباری یهودیان مذهبی (حریدی‌ها) در کنست، به سران سیاسی کابینه ائتلافی هشدار داد که ارتش با کمبود شدید نیرو برای فعالیت نظامی ۱۵ یگان ارتش مواجه است.

پیشتر، احزاب مذهبی صهیونیست تهدید کرده بودند که در صورت تحمیل خدمت سربازی به پیروان خود از کابینه این رژیم خارج خواهند شد و در صورت خروج آنها احتمال سقوط کابینه وجود دارد، به همین علت دلیل، نتانیاهو پیشتر برای جلب رضایت احزاب ائتلافی مذهبی کابینه به دنبال معافیت حریدی‌ها از سربازی اجباری بود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما