شناسهٔ خبر: 67139295 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

نظامیان ارتش اسرائیل:

دولت نتانیاهو از پشت به ما خنجر زد

تسنیم : برخی نظامیان ذخیره ارتش اسرائیل در واکنش به تصویب طرح معافیت حریدی‌ها از خدمت سربازی، این قانون را یک «رسوایی» توصیف کردند.

صاحب‌خبر -

روزنامه یدیعوت احارانوت در گزارشی به نقل از نظامیان ذخیره ارتش اسرائیل نوشت: «دولت با قانونی که تندروها را از خدمت اجباری معاف می‌کند از پشت به ما خنجر زد».

این نظامیان قانون معافیت خدمت سربازی یهودیان حریدی را یک «رسوایی» خوانده و گفتند: «دولت به جای بسیج عمومی برای یک جنگ دشوار، برای بقای سیاسی خود بسیج می‌شود و احساس می‌کنیم که به ما خیانت کرده است».

آن‌ها همچنین گفتند که از چنین قانونی موجب چند دستگی شده و میان کسانی که بار جنگ را بر دوش می‌کشند و کسانی که از آن فرار می‌کنند، جدایی می‌اندازد.

خبر مرتبط
بیانیه مشترک حماس و جهاد اسلامی/ پاسخ خود را به قطر و مصر تحویل دادیم

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین بیانیه مشترکی را در خصوص پاسخ گروه‌های مقاومت به طرح پیشنهادی آتش‌بس در نوار غزه و همچنین قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در این باره، صادر کردند.

پارلمان رژیم اسرائیل (کنست) شامگاه دوشنبه لایحه پیشنهادی بنیامین نتانیاهو در خصوص منع اعزام یهودیان حریدی به خدمت سربازی را تصویب کرد که با انتقادات شدیدی از سوی مخالفان همراه شده است؛ گفتنی است که یوآو گالانت وزیر جنگ و هرتزی هالوی رئیس ستاد مشترک ارتش اشغالگر نیز از مخالفان این قانون بودند.

در این راستا روز گذشته صدها نفر از خانواده‌های نظامیان ارتش اسرائیل در نامه‌ای به گالانت و هالوی، قانون مذکور را به باد انتقاد گرفته و گفتند که از فرزندان خود خواهند خواست که جنگ در غزه را رها کرده  و به خانه بازگردند.

آن‌ها تأکید کردند در شرایطی که ارتش اسرائیل با کمبود نیرو مواجه است و فشار زیادی بر روی نظامیان این رژیم در غزه وجود دارد، مخالفت با اعزام حریدی‌ها به خدمت سربازی، «خیانت دولت به شهروندان خود» به شمار می‌رود.

این قانون هرچند موجب خوشحالی یهودیان حریدی شده، اما فرماندهان نظامی را نگران کرده است؛ ارتش اشغالگر در غزه به شدت با کمبود نیرو مواجه است؛ به طوریکه که نظامیان به سختی می‌توانند مرخصی بگیرند و در این شرایط معافیت حریدی‌ها از خدمت اجباری، به چند دستگی میان ارتش اشغالگر شدت می‌بخشد.

نظر شما