شناسهٔ خبر: 67124030 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد:

۱۵ هزار هکتار به مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از اضافه شدن ۱۵ هزار هکتار عرصه طبیعی به مناطق حفاظت شده استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، اسلام جاودان‌خرد صبح امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم خرداد_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: شهرستان چرام تا پیش از این هیچ‌گونه منطقه‌ای تحت عنوان حفاظت شده یا شکار ممنوع نداشت و فعالیت محیط‌زیست در این شهرستان بیشتر به‌صورت نمایندگی بود که با آگهی رسمی و انتخاب کوه «اشکر» با ۱۰ کیلومتر طول، پنج کیلومتر عرض و ۱۸ چشمه جوشان آب مناطق شکار ممنوع استان به شش منطقه افرایش پیدا کرد.

وی افزود: تاکنون پنج منطقه شکار ممنوع در استان داشتیم که با تصویب کوه «اشکر» از توابع شهرستان چرام و پس از آگهی رسمی و نصب تابلوی این منطقه با حضور توفیقیان فرماندار چرام، مناطق شکار ممنوع به شش منطقه رسید و البته هفت منطقه حفاظت شده و یک پارک ملی نیز تحت حفاظت محیط زیست داریم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد، گفت: هفت منطقه حفاظت شده «دنا» «دنای شرقی» «سیوک» «خائیز» «سرخ» «خامین» «دِیل» و «سَولک» به وسعت ۱۸۰ هزار و ۷۶۳ هکتار و پارک ملی «دنا» به وسعت ۲۵ هزار و ۸۲۳ هکتار و با اضافه شدن شهرستان چرام، شش منطقه شکار ممنوع در استان داریم و مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست استان به ۳۲۷ هزار هکتار افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: مناطق با تنوع زیستی در ابتدا با داشتن شرایط برای منطقه شکار ممنوع انتخاب می‌شوند و پس از گذشت پنج سال در صورت دارا بودن شرایط به منطقه حفاظت شده ارتقا پیدا می‌کند.

مدیرکل محیط‌زیست خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط‌زیست، هرگونه شکار و تیراندازی در این منطقه ممنوع است و در صورت هرگونه تخلف زیست‌محیطی با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.

وی تعداد محیط‌بانان کهگیلویه و بویراحمد با عرصه تحت پوشش را ۷۸ نفر اعلام کرد و افزود: واقعیت امر نسبت به نرم جهانی تعداد محیط‌بانان بسیار کم است که انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در این زمینه تدبیری کنند، زیرا در بعضی مواقع به‌ویژه هنگام آتش‌سوزی‌ها با مشکل جدی روبه‌رو هستیم.

نظر شما