شناسهٔ خبر: 67121941 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۵هزار هکتار به مناطق حفاظت‌شده کهگیلویه‌و‌بویراحمد اضافه شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: کوه اشکر شهرستان چرام با ۱۵ هزار هکتار مساحت به مناطق تحت حفاظت محیط زیست اضافه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، اسلام جاوادن‌خرد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار  داشت: با پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان محلی و نیز نگاه ویژه مسئولان ارشد سازمان حمحیط زیست کشور، کوه اشکر شهرستان چرام با 15 هزار هکتار مساحت به مناطق تحت حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه تابلو منطقه حفاظت شده کوه اشکر چرام نصب شد، عنوان کرد: تاکنون هیچ‌گونه منطقه‌ای در شهرستان چرام تحت مدیریت و حفاظت محیط زیست نبود که این مهم به عنوان یک اولویت در دستور کار مسئولان شهرستانی خاصه فرماندار بود و مستمر پیگیری داشتند.

جاودان‌خرد با اشاره به اینکه شهرستان چرام تا پیش از این هیچ گونه منطقه‌ای تحت عنوان حفاظت شده یا شکار ممنوع نداشت، افزود: فعالیت محیط زیست در این شهرستان به صورت نمایندگی بود که با آگهی رسمی و انتخاب کوه "اشکر" با 10 کیلومتر طول، 5 کیلومتر عرض و 18 چشمه جوشان آب، مناطق شکار ممنوع استان به 6 منطقه افزایش یافت.

وی ادامه داد: 5 منطقه شکار ممنوع در استان داشتیم که با تصویب کوه اشکر از توابع شهرستان چرام و پس از آگهی رسمی و نصب تابلوی  این منطقه، مناطق شکار ممنوع به 6 منطقه رسید و البته 7 منطقه حفاظت شده و یک پارک ملی نیز تحت حفاظت محیط زیست داریم.

جاودان‌خرد خاطرنشان کرد: هفت منطقه حفاظت شده  شامل دنا، دنای شرقی، سیوک، خائیز و سرخ، خامین، دِیل و سَولک به وسعت 180 هزار و 763 هکتار و یک پارک ملی دنا به وسعت25 هزار و 823 هکتار و با اضافه شدن شهرستان چرام، 6 منطقه شکار ممنوع در استان داریم و عملاً مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان به 327 هزار هکتار افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه مناطق با تنوع زیستی در ابتدا با داشتن شرایط به منطقه شکار ممنوع انتخاب و پس از گذشت پنج سال در صورت دارا بودن شرایط به منطقه حفاظت شده ارتقا می‌یابد، بیان کرد: براساس ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست، هرگونه شکار و تیراندازی در این منطقه ممنوع بوده و در صورت هرگونه تخلف زیست محیطی با خاطیان برخورد قانونی می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما