شناسهٔ خبر: 67109064 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

آشنایی با انواع برندهای تزریق ژل لب

صاحب‌خبر -
ژل های مورد استفاده در زمان تزریق لب ها، از نظر ماندگاری شامل ژل های موقت، نیمه دائمی و دائمی می شوند. البته کاملا به میزان جذب بدن هر فرد بستگی دارد که ژل تزریق شده لب تا چه زمانی ماندگاری داشته باشد.

انتخاب بهترین نوع ژل لب
معمولا تزریق ژل های دائمی چندان توصیه نمی شوند چرا که بسیاری از مواقع، افراد بعد از تزریق ژل به دلایل مختلفی پشیمان می شوند یا ممکن است از نتیجه تزریق ژل چندان احساس رضایت و خشنودی نداشته باشند. در این شرایط، اگر فرد از ژل های موقت استفاده کرده باشد، این امکان وجود دارد که با استفاده از آنزیم های تزریقی، ژل لب را حل کرد و چهره فرد بدون هیچ نواقصی به حالت قبل باز می گردد؛ اما ژل های دائمی قابل تجزیه نیستند و اثرات آن ها ماندگار خواهد بود. همچنین ژل های دائمی گاهی حاوی مواد سرطان زا می باشند که جذب این مواد و ورود آن ها به جریان خون، می تواند عواقب خطرناکی برای فرد به دنبال داشته باشد. بنابراین نوع ژل تزریقی در تزریق ژل لب بسیار مهم است.

اگر قصد انجام تزریق ژل لب در کرج را دارید میتوانید با آلا کلینیک البرز تماس بگیرید. تلفن های تماس : 02634093136 - 02634093135 - 09352500847

در این مطلب سعی کردیم به بررسی برخی از معتبرترین ژل های تزریقی بپردازیم.
ژل های لب بر پایه اسید هیالورونیک
ژل های بر پایه هیالورونیک اسید توسط برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه شده اند. ترکیب اصلی این محصولات بسیار شبیه به هم بوده و تفاوت اصلی آن ها در چگالی و ماندگاری در لب می باشد. اسید هیالورونیک در ترکیب با مرطوب کننده ها، کرم های جوان کننده و سرم های صورت برای حفظ رطوبت پوست استفاده شده و یکی از موثرترین و اساسی ترین مواد مورد استفاده در محصولات زیبایی و جوانسازی می باشد.
ماندگاری ژل های بر پایه اسید هیالورونیک حدود 6 الی 18 ماه است. و بعد از این مدت، ژل به شکل طبیعی جذب می شود و فرد نیاز دارد برای ترمیم و تزریق مجدد به کلینیک معتبر مراجعه کند.
یکی از مزایای استفاده از ژل های بر پایه اسید هیالورونیک برای زیباجویان این است که در صورتی که بعد از تزریق از نتایج تزریق ژل ناراضی باشند، با استفاده از اسید هیالورونیداز ژل حل می شود و چهره فرد به شکل قبل برمیگردد. هیالورونیداز نوعی آنزیم است که اسید هیالورونیک را تجزیه می کند و برای از بین بردن آثار تزریق ژل لب مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به بررسی برندهای مختلف ژل های لب موقت که بر پایه اسید هیالورونیک نیز هستند می پردازیم.

ژل فیلر اینووسنس(Inovosense)
ژل فیلراینووسنس در ایران تولید می شود وداراری مجوز وزارت بهداشت است وماده اصلی این فیلر محبوب هیالارونیک اسید است که الا کلینیک در مقاله به معرفی این ژل پرداخته است به یاد داشته باشیم این فیلر برگرفته شده از تکنولوژی روز دنیاست که که با وجود محدودیت های موجود توانسته به رقبای خارجی برابری وپیشتاز باشد که انواع آن را در اینجا معرفی خواهیم کرد:

ژل فیلر اینووسنس سیلک (Inovosense Silk)
ژل فیلر اینووسنس شاین(Inovosense Shine)
ژل فیلر اینووسنس اسمایل(Inovosense Smile)
ژل فیلر اینووسنس استایل(Inovosense Style)
ژل فیلر اینووسنس شیپ(Inovosense Shape)
نقاطی را که میتوانید با اینووسنس دوباره بهبود ببخشید وجوانی را تجربه کنید شامل حجم گونه،زاویه سازی فک،درمان سیاهی زیر چشم،حجم دهی لب،جوانسازی گردن و...می باشد.این فیلر دارای لیدوکائین است که تزریق بدون درد وآرام بخشی به زیباجو میدهد .
اینووسنس 9الی 12ماه ماندگاری دارد وبه مرور جذب بدن می شود.

ژل ژوویدرم (Juvéderm)
یکی از معتبرترین ژل های تزریقی لب، برند ژوویدرم از کمپانی Allergan از کشور فرانسه می باشد که در زمینه تولید محصولات جوانسازی پوست فعالیت دارد. ژل های تولیدی در این شرکت بر پایه اسید هیالورونیک و تایید شده توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) می باشد که کیفیت بالا و عوارض جانبی بسیار کمی دارد. در بهبود چین و چروک های عمیق و سطحی صورت و حجم دهی به لب ها می توان از این ژل استفاده کرد.
Juvéderm Ultra Xc و Juvéderm Volbella XC از سری محصولات این برند هستند که مخصوص تزریق به ناحیه لب و اطراف دهان می باشند و برای افراد بالای 21 سال تزریق می شوند.

ژل رووفیل (Revofil)
ژل رووفیل محصول شرکت Cargen کشور کره جنوبی و از ژل های بر پایه اسید هیالورونیک می باشد که کیفیت ویسکوزیته و کشسانی قابل توجهی ایجاد می کند و پس از تزریق به زیر پوست، کلاژن سازی و تولید اسید هیالورونیک را افزایش می دهد و سبب تغییر، سفتی و لیفتینگ پوست می شود.
رووفیل فاین (Revofil Fine)، رووفیل پلاس (Revofil Plus) و رووفیل اولترا  (Revofil Ultra) از محصولات معروف این برند هستند که دارای ماندگاری های مختلف نیز می باشند.
این ژل با کیفیت با ماندگاری 12 ماهه به لایه های عمیق پوست تزریق می شود و در بهبود چین و چروک ها و خطوط نواحی خاص صورت از قبیل ناحیه پیشانی، گونه، فک، چانه و بینی بسیار تاثیرگذار است.

ژل لب تئوسیال (Teosyal)
تئوسیال یکی دیگر از برندهای ژل های تزریقی مطرح از کشور سوئیس می باشد که ژل های تولیدی این کمپانی بر پایه اسید هیالورونیک و غیرحیوانی بوده و دارای خاصیت الاستین (کشسانی) و آبرسانی عالی می باشد. ترکیب و فرمولاسیون این ژل ها به گونه ای است که برای پوست های حساس قابل استفاده بوده و برای درمان چین و چروک های سطحی و عمیق و حجم دهی به لب ها مورد استفاده قرار می گیرد.
تئوسیال کیس (Teosyal Kiss) یکی از محصولات با ویسکوزیته بالای این برند می باشد که استفاده از آن باعث افزایش حجم لب، شکل دهی به لب و پرکردن چین و چروک های دهان می شود. این ژل حدود 9 الی 12 ماه ماندگاری داشته و حاوی لیدوکائین می باشد که با وجود لیدوکائین، بیمار حین تزریق ژل دردی احساس نمی کند.

ژل لب رستیلن (Restylane)
از دیگر ژل های بر پایه اسید هیالورونیک، می توان به ژل لب رستیلن اشاره کرد. محصولات مختلف رستیلن برای درمان چین و چروک های صورت و حجم دهی به گونه و لب استفاده می شوند و سازگاری بالایی با بافت های بدن دارند.

ژل های رستیلن برای نواحی زیر مورد استفاده قرار می گیرند:
•    برجسته کردن لب ها
•    اصلاح خطوط اطراف لب
•    حجیم کردن گونه ها
•    رفع سیاهی دور چشم
افرادی که به پروتئین های باکتریایی آلرژی دارند، از داروهای رقیق کننده استفاده می کنند، زنانی که در دوران شیردهی یا بارداری هستند و افراد زیر 18 سال منع مصرف از این برند از ژل را دارند و استفاده از برندهای دیگر به آنها توصیه می شود.

ژل لب استایلج (Stylage)
ژل استایلج محصول شرکتی فرانسوی است با اثر و ماندگاری حدود 6 الی 12 ماه از ترکیب اصلی اسید هیالورونیک، لیدوکائین و مانیتول ساخته شده است. کمبود اسید هیالورونیک سبب افتادگی و شل شدگی پوست شده و خاصیت ارتجاعی پوست را از بین می برد.
شرکت فرانسوی تولید کننده ژل استایلج، اولین شرکت تولید کننده ای بود که لیدوکائین را به ترکیب محصولات خود اضافه کرد و انقلابی در زمینه محصولات درمانی و زیبایی ایجاد کرد. البته ممکن است برخی افراد نسبت به این ماده آلرژی داشته باشند بنابراین برای انجام خدمات زیبایی این افراد از ژل های محتوی لیدوکائین دار نباید استفاده شود.
این ژل همچنین دارای مانیتول بوده که سبب کاهش احتمال بروز عوارض از قبیل التهاب و تخریب ژل شده و خاصیت آنتی اکسیدان دارد.

ژل لب بلترو (Belotero)
بلترو یکی از محصولات شرکت آلمانی Merz می باشد که در سال 2011 مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار گرفته و برای درمان نواحی مختلف کاربرد دارد. با استفاده از این محصولات علاوه بر افزایش حجم گونه ها و لب ها، رفع چین و چروک های سطحی و عمیق صورت را نیز مشاهده خواهید کرد.
Belotero Soft یکی از محصولات این شرکت برای اصلاح خطوط بسیار ریز صورت می باشد و برای بازگرداندن حجم کم شده گونه ها، بینی و لب نیز مورد استفاده قرار می گیرد. ژل بلترو بر اساس ناحیه تحت درمان و نوع ژل مورد استفاده، ماندگاری حدود 6 الی 18 ماه داشته و توصیه می شود که افراد زیر 18 سال، زنان باردار، زنانی که در دوره شیردهی هستند و افرادی که سابقه آلرژی شدید دارند از این ژل استفاده نکنند.

ژل آلیاکسین (Aliaxine)
آلیاکسین یکی دیگر از معتبرترین ژل های تزریقی لب و محصول کشور سوئیس بوده که منشا غیرحیوانی دارد و از طریق تخمیر باکتریایی به وجود می آید. آلیاکسین از دیگر ژل های مورد بررسی و بر پایه اسید هیالورونیک می باشد که برای حجم دادن به بخش های مختلف صورت، رفع چین و چروک ها و ایجاد پوستی صاف و شفاف و رفع سیاهی زیر چشم تزریق می شود.

مناطق زیر را می توانید ژل آلیاکسین تزریق کنید:
•    لب ها
•    چانه
•    گونه
 

این ژل یکی از انواع ژل های موقتی بوده و ترمیم آن به ویژگی های فردی از قبیل آناتومی، نوع پوست، سن و سبک زندگی بستگی دارد اما معمولا هر 12 ماه یک بار لازم است ژل مجدد تزریق شود.

ژل الانسه (Ellanse)
این ژل برخلاف دیگر ژل های معرفی شده، بر پایه اسید هیالورونیک نیست و مواد تشکیل دهنده این فیلر شامل میکروسفرهای پلی کاپرولاکتون(PCL) و کربوکسی متیل سلولز (CMC) می شود. PCL، در واقع یک ماده پزشکی قابل جذب می باشد که بخیه های قابل جذب و ایمپلنت های ارتوپدی همگی از جنس این ماده هستند.
بعد از تزریق ژل الانسه با توجه به وجود میکروسفرهای درون ترکیب این ژل، بلافاصله بخش هایی از پوست حجیم می شود و بیمار تعغییرات را مشاهده خواهد کرد.
همچنین این ژل تاثیر طولانی مدت داشته و چند ماه بعد از تزریق موجب کلاژن سازی در بدن می شود. ماندگاری این ژل در مدل های مختلف آن متفاوت می باشد.
استفاده از ژل های الانسه باعث افزایش حجم بیشتر نسبت به ژل های بر پایه اسید هیالورونیک می شود و ماندگاری آن نسبت به ژل های بر پایه اسید هیالورونیک بیشتر است.

ژل لب پرفکتا
ژل پرفکتا (Perfectha) از دسته دیگر فیلر های پوستی اسید هیالورونیک است که به شکل سفارشی و در کشور فرانسه تولید می شود. برای از بین بردن چین و چروک های صورت، ترمیم حجم از دست رفته و کانتورینگ صورت از این ژل استفاده می شود و نتایج آن فوری و طبیعی ظاهر می شود.
بهتر است در هنگام تزریق ژل، در ابتدا یک کلینیک معتبر را انتخاب کنید تا از ژل های برند مطرح و با کیفیت برای تزریق لب و سایر نقاط صورت استفاده کند. همچنین دقت داشته باشید که از ژل های اصل استفاده کنید چرا که نمونه های کپی این برندها در بازار فراوان بوده و ممکن است خطرات بی شماری برای افراد ایجاد کند.

نظر شما