شناسهٔ خبر: 67108806 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استان اردبیل

اتصال بیش از یک هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از تکمیل پروژه‌های راه‌اندازی و تجهیز سایت‌های ارتباطی و اتصال بیش از یک هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

اتصال بیش از یک هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی به شبکه ملی اطلاعاتبه گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، شهریار سرداری با اشاره به راه‌اندازی چهار سایت ارتباطی در روستا‌های قلیچی، وره نو، مادیه و عموقین از توابع شهرستان اردبیل و بهره‌مندی ۴۷۲ خانوار از اینترنت سیار پرسرعت، گفت: پروژه اجرای این سایت‌ها با تخصیص بیش از ۱۶۸ میلیارد ریال از محل اعتبار‌های طرح خدمات عمومی اجباری در راستای توسعه ارتباطات روستایی انجام شد.
وی همچنین به احداث و راه‌اندازی پنج سایت ارتباطی در شهرستان نیر اشاره کرد و افزود: این سایت‌های ارتباطی جدید مجهز به فناوری نسل چهارم در روستا‌های علی‌آباد، تجرق، کلش بزرگ، گلی و داش بلاغ با پوشش روستا‌های کهریز و امین‌لو با اعتبار بیش از ۲۵۲ میلیارد ریال ایجاد شد و زمینه اتصال یک هزار و ۷۲ خانوار به اینترنت پرسرعت در بستر تلفن همراه را ایجاد کرد.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، تکمیل بستر‌های ارتباطی کشور را از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و عنوان کرد: برقراری پوشش کامل تلفن همراه و ایجاد بستر مناسب برای استفاده از اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی، از اولویت‌کاری این اداره‌کل است که با پیگیری و پایش‌های مداوم برای ارتقای وضعیت ارتباطی استان تلاش می‌شود.
سرداری در ادامه با اشاره به بازدید میدانی از روند اجرای پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر اردبیل، گفت: شرکت مجری از آغاز طرح تا کنون از حدود ۲۴۰ کیلومتر مسیر پیش‌بینی شده برای فیبرنوری این شهر، به میزان ۶۰ کیلومتر حفاری و ۹۰ کیلومتر از عملیات میکروداکت‌گذاری انجام داده است.
وی با اشاره به نصب ۴۰ مورد هندهول و ۳۳ مورد اف‌ای‌تی در جریان پروژه فیبرنوری اردبیل، عنوان کرد: بیش از ۱۵۰ هزار پورت فیبرنوری تا پایان سال ۱۴۰۴ از سوی شرکت مبین‌نت برای شهروندان، سازمان‌های دولتی، مرکز‌های آموزشی، واحد‌های صنعتی و کسب و کار‌ها هدف‌گذاری شده است که با اجرای کامل این طرح همشهریان اردبیلی با ارایه درخواست به این شرکت می‌توانند از فناوری جدید استفاده کنند.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: تفاهم‌نامه اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها در شهر‌های اصلاندوز، مغانسر، آلنی، عنبران، آبی‌بیگلو و کورائیم نیز بین شهرداری‌ها و شرکت مجری به امضا رسیده است و به‌زودی شاهد آغاز کار در این نقاط خواهیم بود.
بر اساس آمار‌های موجود بیش از ۴۴۸ هزار و ۵۵۴ نفر در یک‌هزار و ۸۰۰ روستای استان اردبیل سکونت دارند.

نظر شما