شناسهٔ خبر: 67091948 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

۴۷۲ روستای چهارمحال و بختیاری به فیبرنوری مجهز شد

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در خصوص توسعه شبکه اینترنت پرسرعت همراه گفت: از ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار ۴۷۲ روستای این استان از فیبر نوری برخوردار شده‌اند. سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری در خصوص توسعه شبکه اینترنت پرسرعت همراه گفت: از ۵۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار ۴۷۲ روستای این استان از فیبر نوری برخوردار شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ بهنام امانی روز یکشنبه افزود: براساس آمارهای موجود در زمان حاضر تنها ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این استان هنوز به زیرساخت اینترنت پرسرعت مجهز نشده‌اند.

وی اظهار داشت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده مابقی روستاهای این استان نیز باید در کمترین فاصله زمانی به این امکانات مجهز شوند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به مصوبه‌های سفرهای استانی دولت در خصوص اتصال روستاهای این استان به فیبرنوری گفت: در دور نخست اتصال ۱۲۶ روستای استان به اینترنت پرسرعت همراه مصوب شد که تاکنون ۱۱۶ روستا و در سفر دوم نیز اتصال کل روستاهای بالای ۲۰ خانوار به این زیرساخت مصوب شده است که باید در قالب چندین فاز اجرایی شود.

وی اضافه کرد: در راستای ایجاد عدالت ارتباطی در روستاهای استان یک هزار و ۲۹۳ کیلومتر فیبرنوری در۲ فاز ابلاغ و در حال اجرا است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای ۳۵۵ کیلومتر فیبرنوری در فاز نخست گفت: براساس بازدیدهای میدانی انجام شده اجرای مابقی مسیرهای فیبر نوری روستایی استان در حال پیگیری است.

امانی برضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی استان از جمله راهداری و فرمانداری‌ها برای سرعت‌بخشی در روند اجرای فیبرنوری تاکید کرد.

اجرای فیبرنوری در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه طرح توسعه فیبرنوری در شهرها با عنوان فیبرنوری منازل و کسب و کارها مطرح است، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده این طرح در ۴۳ شهر استان در دست پیگیری است.

امانی اظهار داشت: در زمان حاضر طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در ۲ شهر سفیددشت و آلونی به طور کامل اجرا شده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرکرد به حدود ۱۵۰ کیلومتر حفاری نیاز دارد، افزود: تفاهم‌نامه انجام این حفاری با شهرداری منعقد شده است.

امانی ادامه داد: در این ارتباط برای شروع کار از محله منظریه شهرکرد به طول ۱۶ کیلومتر حفاری آغاز شده و تلاش می‌شود تا پایان مرداد همه حفاری شهر شهرکرد به پایان برسد.

به گفته امانی، تلاش می‌شود اتصال مرکز استان به فیبرنوری منازل و کسب و کارها در هفته دولت امسال انجام شود.

وی در خصوص تسهیلات پرداختی از محل بند الف تبصره ۱۸ گفت: ۴۷۷ میلیارد ریال تسهیلات مصوب و در مرحله تکمیل پرونده و پرداخت قرار دارد.

تبدیل فیبرنوری هوایی به زمینی از اولویت‌های شرکت ارتباطات

وی اظهار داشت: تبدیل فیبرنوری هوایی به زمینی در راستای مباحث پدافندی، تامین امنیت و پایداری ارتباطات به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دارد و به اپراتورهای منطقه ابلاغ شده است.

صدور ۹۲ فقره مجوز دفتر پیشخوان

امانی یادآور شد: طی مدت سه سال گذشته ۵۷ فقره مجوز ایجاد دفاتر آی. سی. تی روستایی و ۳۵ فقره مجوز دفاتر شهری صادر شده است.

وی شمار دفاتر شهری و روستایی آی سی تی شهری را ۱۷۹ و روستایی را ۸۳ دفتر اعلام کرد.

به گفته امانی، راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت در راستای توسعه دولت الکترونیک و روان‌سازی ارائه خدمات به مردم طراحی شده است و متقاضیان می‌توانند با ارائه تقاضای خود مجوز لازم را برای راه اندازی دفاترپیشخوان دولت دریافت کنند.

نظر شما