شناسهٔ خبر: 67086577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آغاز رسمی رهاسازی بچه‌ماهیان در ۵ استان کشور؛

سهم ۴۰ درصدی گیلان در تولید بچه‌ماهیان تجاری دریای خزر

سعیده مصطفوی

مدیرکل شیلات گیلان گفت: استان گیلان تقریباً ۴۰ درصد تعهدات سازمان شیلات در تولید بچه ماهیان را انجام می‌دهد.

صاحب‌خبر -

کوروش خلیلی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز یکشنبه بیستم خرداد ماه به صورت رسمی آغاز رهاسازی بچه ماهیان استخوانی و غضروفی دریای خزر در استان گیلان آغاز شد.

وی با بیان اینکه همزمان در استان‌های خوزستان، مازندران، گرگان و هرمزگان نیز این رهاسازی از امروز آغاز می‌شود، افزود: استان گیلان تقریباً ۴۰ درصد تعهدات سازمان شیلات در تولید بچه ماهیان تجاری دریای خزر که شامل ماهیان استخوانی و غضروفی هستند را انجام می‌دهد.

خلیلی با بیان اینکه علاوه بر فعالیت سه مرکز بازسازی ذخایر در استان گیلان، تلاش می‌شود تا صیادان و جوامع محلی نیز در این امر مشارکت داشته باشند، تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۱۷۴ میلیون بچه ماهی توسط مراکز بازسازی ذخایر و نزدیک به ۲۰ میلیون قطعه بچه ماهی نیز توسط مشارکت مردم تولید و در مصب رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی شد که این میزان ۳۰ درصد بیشتر از تعهدات سازمانی شیلات استان گیلان بود.

 وی با بیان اینکه امسال نیز رهاسازی از امروز به صورت رسمی آغاز شد، گفت: از سال قبل هدف گذاری شیلات استان گیلان رهاسازی بچه ماهیان بالای یک گرم بود و امسال نیز تلاش داریم همین برنامه را با قوت ادامه دهیم.

مدیرکل شیلات استان گیلان تاکید کرد: هر چقدر وزن بچه ماهیان رهاسازی شده بیشتر باشد میزان ماندگاری و حیات آنها در رودخانه‌ها و دریا بیشتر خواهد شد و قطعا موفقیت در این امر بستگی به تأمین منابع و مولدین دارد.

خلیلی با بیان اینکه رهاسازی بچه ماهیان سال گذشته تا اوایل مهرماه به طول انجامید، تاکید کرد: رهاسازی یک فعالیت مداوم و پیوسته است اگر می‌خواهیم استمرار شغل صیادی را در نوار خزر شاهد و حفاظت درست از منابع آبزیان داشته باشیم راهی جز بازسازی گونه‌های تجاری دریای خزر نداریم.

 انتهای پیام

نظر شما