شناسهٔ خبر: 67086858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

جشنواره ملی رهاسازی بچه ماهیان در رودسر

جشنواره ملی رهاسازی بچه ماهیان به طور همزمان در استان‌های شمال و جنوب کشور در کنار رودخانه پلرود رودسر آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

جشنواره ملی رهاسازی بچه ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگو به طور همزمان در استان‌های شمال و جنوب کشور امروز (یکشنبه ۲۰ خرداد ماه) در ساحل پلرود بخش کلاچای از توابع شهرستان رودسر آغاز به کار کرده است.

در این جشنواره ۴۵۰ میلیون قطعه انواع بچه آبزی از جمله بچه ماهیان استخوانی، خاویاری، دریایی و میگو در رودخانه‌های منتهی به آب‌های ساحلی استان‌های گیلان، خوزستان، مازندران، گلستان و آب‌های ساحلی جزیره‌ قشم رها می‌شوند.

هدف از برگزاری این جشنواره ملی، فرهنگ سازی و تنویر افکار عمومی در راستای حفاظت از ذخائر ژنتیکی آبزیان کشور اعلام شده است.

این برنامه به صورت ویدئو کنفرانس در استان‌های ساحلی شمالی و جنوب کشور در حال برگزاری است و همچنین به صورت زنده از شبکه خبر ۲ پخش می‌شود.

ناصر کرمی راد، مدیرکل دفتر حفظ بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان شیلات در این جشنواره از رهاسازی ۴۵۰ میلیون قطعه بچه ماهیان در این مراسم به طور همزمان در ۵ استان کشور خبر داد که این اقدام در تاریخ شیلات بی نظیر است.

او با اشاره به رفتار‌های ضد طبیعی و زیست محیطی بشر گفت: بازسازی ذخایر چالش‌ها و خلاء‌های موجود در حوزه آبزیان را پر می‌کند.

ناصر کرمی راد، مدیرکل دفتر حفظ بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان شیلات

مدیرکل دفتر بازسازی ذخایر ژنتیکی آبزیان شیلات با بیان اینکه برخی گونه‌های آبزیان خزر در معرض انقراض قرار دارد، افزود: نهضت بازسازی ذخایر و رهاسازی بچه ماهیان در سواحل و رودخانه‌ها در سازمان شیلات آغاز شده است.

کرمی راد با اشاره به جمعیت حدود ۱۰ هزار نفری بهره برداری در حوزه خزر تصریح کرد: نیمی از رهاسازی بازسازی ذخایر پهنه آبی خزر در گیلان تولید و تأمین می‌شود و ارتزاق ۴۵ هزار نفر به منابع آبی وابسته است و بازسازی ذخایر ماهیان در خزر کاری ضروری است.

نظر شما