شناسهٔ خبر: 67069475 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برخورد با قاچاق گندم در کرمانشاه تشدید می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد شدید قضایی با قاچاقچیان گندم در استان خبر داد و گفت: هرگونه دپو، احتکار و قاچاق گندم در استان مجازات‌های قضایی به دنبال خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، به نقل از روابط عمومی دادسرای کرمانشاه، حمیدرضا کریمی با اشاره به نقش بسیار مهم گندم در تامین امنیت غذایی جامعه، اظهار داشت: گندم به عنوان یکی از اساسی‌ترین کالاها در سبد غذایی خانوار به دلیل نقش مهمی که در عرصه سیاسی و اقتصادی کشورها به ویژه در کشورهای در حال توسعه ایفا می‌کند، در تمام دنیا یک محصول استراتژیک به شمار می‌رود.

وی افزود: با وجود اینکه گندم محصولی بسیار مهم در نظام اقتصادی کشور محسوب می‌شود، اما در سال‌های اخیر روند قاچاق آن به دلیل بالا رفتن قیمت گندم در کشور همسایه افزایش یافته و برخی از افراد سودجو تحت عنوان سلف خری درصدد هستند تا با استفاده از این شرایط نسبت به انباشت و قاچاق محصولات استراتژیک همچون گندم به کشورهای همسایه و کسب سود هر چه بیشتر اقدام کنند. 

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با تأکید براینکه این اقدام باعث تشویق اذهان عمومی می‌شود، عنوان کرد: اخلال در نظام اقتصادی و در نتیجه گران شدن نامتعارف قیمت نان به عنوان قوت غالب مردم از دیگر پیامدهای منفی احتکار و قاچاق گندم به شمار می‌رود. 

کریمی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر نیز مقام معظم رهبری در خصوص لزوم جلوگیری از قاچاق محصولات کشاورزی تأکیداتی داشته‌اند که اهمیت این مسئله را نشان می‌دهند. 

وی گفت: تمام ارگان‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط و دادستان‌های شهرستان‌های مرزی باید به منظور پیشگیری از اخلال در نظام اقتصادی و در جهت صیانت از حقوق عمومی و تأمین آرامش ذهنی و روانی شهروندان اقداماتی را در جهت جلوگیری از قاچاق محصولات کشاورزی و به ویژه گندم در دستور کار قرار دهند. 

دادستان کرمانشاه با تآکید براینکه مقابله با قاچاق کالاهای اساسی همچون گندم در مرزهای استان در دستور کار نیروهای نظامی و امنیتی قرار گیرد، گفت: تمام مرزهای ورودی و خروجی استان باید به دقت مورد رصد قرار گیرد. 

کریمی عنوان کرد: همچنین دستگاه‌های ذی‌ربط باید اماکن دپویی که خارج از سیستم دولتی گندم را خریداری و انبار کرده‌اند را شناسایی و بر آن‌ها نظارت کامل به عمل آورند. 

وی خاطرنشان کرد: گندمی که توسط کشاورزان استان تولید می شود، باید با تمهیداتی در سریع‌ترین زمان ممکن از آنها خریداری و وجه آن نیز پرداخت شود. 

دادستان کرمانشاه، گفت: پلیس فتا نسبت به شناسایی افرادی که از طریق فضای مجازی نسبت به خرید غلات مانند گندم، جو، برنج و غیره به صورت عمده فعالیت می‌کنند، اقدام و ضمن اخذ تعهد کتبی به آنان هشدار داده شود که در صورت خرید و انبار کردن گندم، تمامی محصولات دپو شده توقیف و به سیلوهای دولتی انتقال داده می‌شود. 

کریمی با تأکید براینکه هرگونه دپو، احتکار و قاچاق گندم در استان مجازات‌های قضایی به دنبال خواهد داشت، عنوان کرد: گاهی برخی از سودجویان، گندم‌هایی را که انبار کرده‌اند، به کارخانجات آرد تحویل می‌دهند و پس از اینکه به آرد تبدیل شد آن را قاچاق می‌کنند که در این زمینه نیز تمهیدات لازم برای جلوگیری توسط دستگاه‌های ذی‌ربط باید انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما