شناسهٔ خبر: 67081714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دادستان کرمانشاه؛

برخورد با قاچاق گندم در کرمانشاه تشدید می شود

خبرگزاری صدا و سیما

دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از برخورد شدید قضایی با قاچاقچیان گندم در استان خبرداد.

صاحب‌خبر -

برخورد با قاچاق گندم در کرمانشاه تشدید می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، حمیدرضا کریمی  با اشاره به اینکه گندم محصولی بسیار مهم در نظام اقتصادی کشور محسوب می شود گفت: در سالهای اخیر روند قاچاق این محصول به دلیل بالا رفتن قیمت آن در کشور همسایه افزایش یافته و برخی از افراد سودجو درصدد هستند تا با استفاده از این شرایط نسبت به انباشت و قاچاق محصولات استراتژیک همچون گندم به کشورهای همسایه و کسب سود هرچه بیشتر اقدام کنند.
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با تاکید براینکه این اقدام موجب تشویق اذهان عمومی می شود گفت:  اخلال در نظام اقتصادی و در نتیجه گران شدن نامتعارف قیمت نان به عنوان قوت غالب مردم از دیگر پیامدهای منفی احتکار و قاچاق گندم به شمار می رود.
وی اظهار داشت: در سالهای اخیر نیز مقام معظم رهبری در خصوص لزوم جلوگیری از قاچاق محصولات کشاورزی تاکیداتی داشته اند که اهمیت این مسئله را نشان می دهند.
کریمی گفت: تمام ارگان ها و دستگاه های ذیربط و دادستان های شهرستان های مرزی باید به منظور پیشگیری از اخلال در نظام اقتصادی و به منظور صیانت از حقوق عمومی و تأمین آرامش ذهنی و روانی شهروندان اقداماتی را برای جلوگیری از قاچاق محصولات کشاورزی و بویژه گندم در دستور کار قرار دهند.
وی با تاکید براینکه مقابله با قاچاق کالاهای اساسی همچون گندم در مرزهای استان در دستور کار نیروهای نظامی و امنیتی قرار گیرد، گفت: تمام مرزهای ورودی و خروجی استان باید به دقت مورد رصد قرار گیرد.
دادستان کرمانشاه افزود: همچنین دستگاه های ذیربط باید اماکن دپویی که خارج از سیستم دولتی گندم را خریداری و انبار کرده اند را شناسایی و بر آنها نظارت کامل به عمل آورند.
وی خاطرنشان کرد: گندمی که توسط کشاورزان استان تولید می شود، باید با تمهیداتی در سریع ترین زمان ممکن از آنها خریداری و وجه آن نیز پرداخت شود.
کریمی گفت: پلیس فتا نسبت به شناسایی افرادی که از طریق فضای مجازی نسبت به خرید محصولاتی همچون غلات مانند گندم، جو، برنج  به صورت عمده فعالیت می کنند، اقدام و ضمن اخذ تعهد کتبی به آنان هشدار داده شود که در صورت خرید و انبار کردن گندم، تمامی محصولات دپو شده توقیف و به سیلوهای دولتی انتقال داده می شود.
وی با تاکید براینکه هرگونه دپو، احتکار و قاچاق گندم در استان مجازات های قضایی به دنبال خواهد داشت گفت: گاهی برخی از سودجویان، گندم هایی را که انبار کرده اند، به کارخانجات آرد تحویل می دهند و پس از اینکه به آرد تبدیل شد آن را قاچاق می کنند که در این زمینه نیز تمهیدات لازم برای جلوگیری توسط دستگاه های ذیربط باید انجام گیرد.

نظر شما