شناسهٔ خبر: 67064665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

یادواره «شهدای مدافع جان» در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

زهرا صفری

یادواره ۲۷ شهید پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با عنوان «شهدای مدافع جان» برای نخستین بار در کشور با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت در شهرکرد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

 سیروس میرزایی ۱۹ خردادماه در نشست اعضای نخستین یادواره شهدای پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه یادواره ۲۷ شهید پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با عنوان «شهدای مدافع جان» برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود، اظهار کرد: این یادواره با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت، ۲۲ خردادماه با حضور مسئولان کشوری و استانی و با تجلیل از خانواده‌های معظم این شهدا در مجتمع لاله شهرکرد برگزار می‌شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه کمیته‌های یادواره شهدای پلیس مبارزه با مواد مخدر در استان فعال شده است، ادامه داد: تا کنون سه جلسه در راستای هماهنگی این یادواره برگزار شده که دستگاه‌های مختلف دولتی و نهادهای مردمی در برپایی این برنامه فرهنگی همکاری دارند.

وی با تأکید بر اینکه ۲۷ شهید والامقام یادواره شهدای جان از مجموعه نیروی انتظامی هستند، گفت: در این راستا، این یادواره با همکاری و مشارکت خوب فراجای استان برنامه‌ریزی شده و اجرا می‌شود.
میرزایی در خصوص اهداف برپایی نخستین یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری، بیان کرد: هدف اصلی این است که نسل جوان متوجه شوند که راه خدمت و خیانت را چه کسانی پیمودند و این یادواره درواقع انتقال دهنده پیام شهدای والامقام است. شهدای بزرگوار مبارزه با مواد مخدر راه خود را یافتند و در راه امر به معروف و نهی از منکر به شهادت نائل شدند.

در ادامه، صابر خسروی فارسانی، سرپرست اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه برپایی یادواره‌های شهدا یکی از مصادیق تکریم و خدمت‌رسانی به خانواده‌های معظم شهدا است، اظهار کرد: در این راستا، اطلاعات و آثار شهدای پلیس مبارزه با مواد مخدر احصا و جمع‌آوری شده است که در قالب کتابی تحت عنوان «شهدای مبارزه با مواد مخدر چهارمحال‌وبختیاری» منتشر خواهد شد.

وی افزود: همچنین تولید محتوا و تهیه فیلم ناظر به شهدای والامقام مدافع جان با همکاری صدا و سیما انجام می‌گیرد؛ دیدار و سرکشی از خانواده‌های شهدا و نیز دعوت از آنان برای حضور در این یادواره از دیگر برنامه‌هایی بوده که با همکاری سایر دستگاه‌های همکار پیش از برگزاری یادواره انجام شده یا در دستور کار است.

یادآور می‌شود، ارائه گزارش اقدامات انجام شده در راستای برپایی نخستین یادواره شهدای پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری از سوی مجموعه‌های مردمی و نیز رونمایی از پوستر یادواره شهدای مدافع جان استان از دیگر بخش‌های این نشست بود.

انتهای پیام

نظر شما