شناسهٔ خبر: 67602620 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سرپرست گمرک گناوه:

۴۵۰۰ تن کالا از گمرک گناوه صادر شد

گناوه- سرپرست اداره کل گمرک گناوه گفت: در سه ماه نخست سال جاری، چهار هزار و ۵۰۰ تن کالا طی ۱۱ فقره کوتاژ از گمرک گناوه صادر شد.

صاحب‌خبر -

ایمان زند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره میزان صادرات در سه ماه نخست سال جاری، اظهار داشت: در مدت یادشده، چهار هزار و ۵۰۰ تن کالا، طی ۱۱ فقره کوتاژ از گمرک گناوه به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر شد که ارزشی بیش از یک میلیون و ۳۳۵ هزار دلار داشته است.

سرپرست گمرک گناوه افزود: میزان صادرات سه ماه اول امسال از گمرک گناوه، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۸ درصد و از لحاظ دلاری ۷۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: شیشه، آینه ساختمانی و حبوبات از عمده کالاهای صادراتی از گمرک این بندر به کشورهای حوزه خلیج فارس است.

سرپرست گمرک گناوه در مورد ترانزیت کالا از بندر گناوه، گفت: میزان ترانزیت مبدأ خارجی در سه ماهه اول امسال به وزن تقریبی ۱۵ تن بوده است که از نظر دلاری ۲۵ هزار و ۲۰۰ دلار ارزش داشته است.

زند اضافه‌کرد: عمده کالاهای ترانزیت شده در مبدأ خارجی شامل گریس پمپ بوده، که به مقصد مناطق آزاد ارسال شده است و ترانزیت مقصد داخلی در این مدت به وزن ۱۸ تن و ارزش دلاری بیش از ۵۵ هزار دلار بوده است.

وی خاطرنشان‌کرد: دستگاه بسته‌بندی قوطی و شیشه، پمپ، شیر هیدرولیک و فیلتر و پمپ متعلقات از عمده کالاهای ترانزیت مقصد داخلی در این مدت و از مبدأ بازرگان و پلدشت بوده است

افزایش ۲۶ درصدی واردات کالا به گمرک گناوه

سرپرست گمرک گناوه گفت: واردات کالا در سه ماه اول سال‌جاری، شش هزار و ۳۹۶ تن کالا به ارزش ۲۴ میلیون و ۸۵۳ هزار دلار بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از نظر وزنی ۲۶ درصد و از نظر دلاری ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ایمان زند اضافه‌کرد: لوازم یدکی، لاستیک کامیون، و باطری قلمی از عمده کالاهای وارداتی بوده است.

وی تصریح‌کرد: درآمد سه ماهه گمرک این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش و نزدیک به یک هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال بوده است..

نظر شما