شناسهٔ خبر: 67064627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اعلام برنامه‌های روز جهانی صنایع دستی در فارس

افتتاح ۴ خانه صنایع دستی، بیمه ۶۰۰ هنرمند و آغاز ساخت بازارچه ازجمله برنامه‌های روزجهانی صنایع دستی در فارس است.

صاحب‌خبر -

اعلام برنامه‌های روز جهانی صنایع دستی در فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس از افتتاح خانه صنایع دستی شهید جمهور آیت‌الله رئیسی همزمان با روز جهانی صنایع دستی در شیراز خبر داد و گفت: ۳ خانه صنایع دستی هم در دیگر نقاط فارس افتتاح خواهد شد.
محمد ثابت اقلیدی در حاشیه بازدید از خانه صنایع دستی شیراز گفت: ویژه برنامه‌ها و آیین بزرگداشت روز و هفته جهانی صنایع دستی در شیراز با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین شهرداران و دبیران شهر‌ها و روستا‌هایی جهانی صنایع دستی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه ۲۰ خرداد روز جهانی صنایع دستی است، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ۱۹ تا ۲۱ خردادماه ویژه برنامه‌ها، همایش و آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی همچنین چندین افتتاح و کلنگ‌زنی و مراسم تجلیل و اهدا نشان عالی صنایع دستی به هنرمندان در شیراز و دیگر شهر استان‌های فارس برگزار می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: همزمان با روز جهانی صنایع دستی ساخت نخستین مجتمع بزرگ صنایع دستی در شیراز آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه ۴ خانه صنایع دستی در فارس افتتاح می‌شود، گفت: خانه صنایع دستی شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در بافت تاریخی شیراز (کوچه هفت پیچ) با حضور مسولان ملی و استانی و همچنین ۳ خانه صنایع دستی در دیگر شهر‌های فارس به صورت همزمان (وبینار) در روز جهانی صنایع دستی راه‌اندازی خواهد شد.
ثابت اقلیدی ادامه داد: سردیس ۳ هنرمند پیشکسوت فارس در رشته‌های صنایع دستی هنر‌های وابسته به معماری رونمایی می‌شود. همچنین غرفه‌های دائم صنایع دستی زندیه نیز در شیراز و غرفه‌های صنایع دستی در مجموعه جهانی تخت جمشید به بهره‌برداری می‌رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی فارس در ادامه از گشایش نمایشگاه صنایع دستی ۱۶ شهر و روستای جهانی صنایع دستی ایران در شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه به صورت ورک شاپ است.
وی گفت: در آیین مذکور از ۵ شهردار و دبیر روستا‌های جهانی صنایع دستی، ۱۵ هنرمند شاخص صنایع دستی تجلیل می‌شود و به ۶ پیشکسوت صنایع دستی استان فارس نشان عالی صنایع دستی اهدا می‌شود.
ثابت اقلیدی گفت: نشست تخصصی شهر‌ها و روستا‌های جهانی صنایع دستی به میزبانی شیراز برگزار و تفاهم‌نامه‌هایی پیرامون برگزاری نمایشگاه‌های خارجی و داخلی و... هم منعقد می‌شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس افتتاح غرفه‌های صنایع دستی در ارگ کریم خانی، آیین رونمایی از نخستین مرکز توسعه و ترویج دست‌بافته‌های داری، تذهیب و صنایع چوبی و... همچنین رونمایی از کارت منزلت و بیمه بیش از ۶۰۰ هنرمند صنایع دستی، نشست تخصصی صنایع دستی و تجلیل از هنرمندان دارای نشان ملی و جهانی شهر جهانی منبت آباده، آغاز ساخت بازارچه صنایع دستی در شهرک آرین در شیراز و... را از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روز و هفته جهانی صنایع دستی در شیراز عنوان کرد.

نظر شما