شناسهٔ خبر: 19815687 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ارزآوری ۹ میلیون دلاری صنایع دستی فارس

فروش صنایع دستی استان فارس پارسال ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ارزآوری داشت.

صاحب‌خبر -

فروش ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری صنایع دستی فارسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر کل میراث فرهنگی فارس در مراسم روز جهانی صنایع دستی گفت: با همکاری اتحادیه صنایع دستی استان و هنرمندان صنایع دستی و هنرهای سنتی پارسال ۸۵ نمایشگاه و بازاچه موقت صنایع دستی بر پا شد.

مصیب امیری با اشاره به جایگاه صنایع دستی در اشتغال زایی و ارز آوری میزان فروش صنایع دستی استان در سال گذشته را  ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار اعلام کرد و افزود: در راستای حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی از ابتدای تیرماه تا پایان شهریور ماه سال جاری در استان نمایشگاه‌های هفتگی صنایع دستی برگزار می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی استان فارس با بیان اینکه بحث آموزش صنایع دستی در تولید، عرضه و فروش از جایگاه خاصی برخوردار است ادامه داد: پارسال علاوه بر آموزش ۱۳۰۸ نفر از طریق برگزاری کلاسهای آموزشی با انعقاد تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی همچون کمیته امداد و اداره کل زندان‌ها ۱۵۰۰ نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی در جهت اشتغال زایی آموزش دیده اند.

امیری اظهار داشت:پارسال برای حمایت از تولید کنندگان محصولات صنایع دستی ۳۹۶ پروانه تولیدی انفرادی، ۱۸ پروانه تولیدی کارگاهی و ۱۳۰ پروانه مشاغل خانگی صادر شده است.


نظر شما