شناسهٔ خبر: 67054665 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

افتتاح خانه صنایع‌دستی شهید جمهور هم‌زمان با روز جهانی صنایع‌دستی در شیراز

بهپور کریمیان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از افتتاح خانه صنایع‌دستی شهید جمهور آیت‌الله رئیسی هم‌زمان با روز جهانی صنایع‌دستی در شیراز خبر داد و گفت: ویژه‌برنامه‌ها و آیین بزرگداشت روز و هفته جهانی صنایع‌دستی در شیراز با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده از ۱۹ تا ۲۱ خردادماه ویژه‌برنامه‌ها، همایش و آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع‌دستی همچنین چندین افتتاح و کلنگ زنی و مراسم تجلیل و اهدا نشان عالی صنایع‌دستی به هنرمندان در شیراز و دیگر شهر استان‌های فارس برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: هم‌زمان با روز جهانی صنایع‌دستی و با حضور معاون صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری  و صنایع‌دستی، کلنگ نخستین مجتمع بزرگ صنایع‌دستی در شیراز به زمین زده خواهد شد.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه چهار خانه صنایع‌دستی در سطح فارس افتتاح می‌شود، تصریح کرد: خانه صنایع‌دستی شهید جمهور آیت‌الله رئیسی در بافت تاریخی شیراز (کوچه هفت پیچ) با حضور مسئولان ملی و استانی افتتاح می‌شود همچنین سه خانه صنایع‌دستی در دیگر شهرهای فارس به‌صورت هم‌زمان (وبینار) در روز جهانی صنایع‌دستی راه‌اندازی خواهد شد.

او ادامه داد: سردیس سه هنرمند پیشکسوت فارس در رشته‌های صنایع‌دستی هنرهای وابسته به معماری رونمایی می‌شود همچنین غرفه‌های دائم صنایع‌دستی زندیه نیز در شیراز و غرفه‌های صنایع‌دستی در مجموعه جهانی تخت جمشید افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه از گشایش نمایشگاه صنایع‌دستی ۱۶ شهر و روستای جهانی صنایع‌دستی ایران در شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه به‌صورت کارگاه آموزشی است و در روز جهانی صنایع‌دستی هم آیین بزرگداشت این روز در قالب همایش ملی در شیراز برگزار خواهد شد.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه در آیین مذکور از پنج شهردار و دبیر روستاهای جهانی صنایع‌دستی، ۱۵ هنرمند شاخص صنایع‌دستی تجلیل می‌شوند و به شش پیشکسوت صنایع‌دستی استان فارس نشان عالی صنایع‌دستی اهدا می‌شود.

او تصریح کرد: نشست تخصصی شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی به میزبانی شیراز برگزار و تفاهم‌نامه‌هایی پیرامون برگزاری نمایشگاه‌های خارجی و داخلی و...هم منعقد می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افتتاح غرفه‌های صنایع‌دستی در ارگ کریم‌خانی، آیین رونمایی از نخستین مرکز توسعه و ترویج دست بافته‌های داری، تذهیب و صنایع چوبی و رونمایی از کارت منزلت و بیمه بیش از ۶۰۰ هنرمند صنایع‌دستی، نشست تخصصی صنایع‌دستی و تجلیل از هنرمندان دارای نشان ملی و جهانی شهر جهانی منبت آباده، کلنگ زنی بازارچه صنایع‌دستی در شهرک آرین در شیراز و... را ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده برای روز و هفته جهانی صنایع‌دستی در شیراز عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما