شناسهٔ خبر: 67052535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خبر داد:

افتتاح خانه صنایع دستی شهید جمهور همزمان با روز جهانی صنایع دستی در شیراز

مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از افتتاح خانه صنایع دستی شهید جمهور آیت الله ریسی همزمان با روز جهانی صنایع دستی در شیراز خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از افتتاح خانه صنایع دستی شهید جمهور آیت الله ریسی همزمان با روز جهانی صنایع دستی در شیراز خبر داد و اظهار داشت: ویژه برنامه ها و  آیین بزرگداشت روز و هفته جهانی صنایع  دستی در شیراز  با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی همچنین شهرداران و دبیران  شهرها و روستاهایی جهانی صنایع دستی برگزار می شود.

محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه ۲۰ خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی است افزود : طبق برنامه ریزی های انجام شده از ۱۹ تا ۲۱ خرداد ماه ویژه برنامه ها، همایش و آیین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی همچنین چندین افتتاح و کلنگ زنی و مراسم تجلیل و اهدا نشان عالی صنایع دستی به هنرمندان  در شیراز و دیگر شهر استان های فارس برگزار می‌ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: همزمان با روز جهانی صنایع دستی و با حضور دکتر جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس کلنگ نخستین مجتمع بزرگ صنایع دستی در شیراز به زمین زده خواهد شد. 

او با بیان اینکه  ۴ خانه صنایع دستی در سطح فارس  افتتاح می شود گفت:‌ خانه صنایع دستی شهید جمهور آیت الله رییسی در بافت تاریخی شیراز ( کوچه هفت پیچ) با حضور مسولان ملی و استانی افتتاح می شود همچنین ۳ خانه صنایع دستی  در دیگر شهرهای فارس  به صورت همزمان ( وبینار ) در روز جهانی صنایع دستی راه اندازی خواهد شد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: سر دیس ۳ هنرمند پیشکسوت فارس در رشته های صنایع دستی هنرهای وابسته به معماری رونمایی می گردد همچنین غرفه های دائم صنایع دستی زندیه نیز در شیراز  و غرفه های صنایع دستی در مجموعه جهانی تخت جمشید افتتاح و به بهره برداری می رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه، از گشایش نمایشگاه صنایع دستی  ۱۶ شهر و روستای جهانی صنایع دستی ایران در شیراز خبر داد و گفت:  این نمایشگاه به صورت ورک شاپ است و در روز جهانی صنایع دستی هم آیین بزرگداشت این روز در قالب همایش ملی در شیراز برگزار خواهد شد.

او با بیان اینکه در آیین مذکور از ۵ شهردار و دبیر روستاهای جهانی صنایع دستی، ۱۵ هنرمند شاخص صنایع دستی تجلیل می شوند و  به ۶ پیشکسوت صنایع دستی استان فارس نشان عالی صنایع دستی اهدا می شود.
ثابت اقلیدی  گفت: نشست تخصصی شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی به میزبانی شیراز  برگزار و تفاهم نامه هایی پیرامون برگزاری نمایشگاه‌های خارجی و داخلی و......هم منعقد می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افتتاح غرفه های صنایع دستی در ارگ کریم خانی ، آیین رونمایی از نخستین مرکز توسعه و ترویج دست بافته های داری، تذهیب و صنایع چوبی و...همچنین رونمایی از کارت منزلت و بیمه بیش از ۶۰۰ هنرمند صنایع دستی، نشست تخصصی صنایع دستی و تجلیل از هنرمندان دارای نشان ملی و جهانی شهر جهانی منبت آباده، کلنگ زنی بازارچه صنایع دستی در شهرک آرین در شیراز و... را از جمله برنامه های پیش بینی شده برای روز و هفته جهانی صنایع دستی در شیراز عنوان کرد.

انتهای پیام/

نظر شما