شناسهٔ خبر: 67052290 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس خبر داد

افتتاح خانه صنایع دستی شهید جمهور هم‌زمان با روز جهانی صنایع دستی در شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از افتتاح خانه صنایع دستی شهید جمهور آیت‌الله رئیسی همزمان با روز جهانی صنایع دستی در شیراز خبر داد و گفت : ویژه برنامه‌ها و آیین بزرگداشت روز و هفته جهانی صنایع دستی در شیراز با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع ‌دستی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، محمد ثابت اقلیدی با بیان اینکه ۲۰ خرداد ماه روز جهانی صنایع دستی نامگذاری شده است، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ۱۹ تا ۲۱ خرداد ماه ویژه برنامه‌ها، همایش و آئین بزرگداشت روز جهانی صنایع دستی همچنین چندین افتتاح و کلنگ زنی و مراسم تجلیل و اهدا نشان عالی صنایع دستی به هنرمندان در شیراز و دیگر شهر استان‌های فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: هم‌زمان با روز جهانی صنایع دستی و با حضور دکتر جلالی معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس کلنگ نخستین مجتمع بزرگ صنایع دستی در شیراز به زمین زده خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان اینکه ۴ خانه صنایع دستی در سطح فارس افتتاح می‌شود، تصریح کرد: خانه صنایع دستی شهید جمهور آیت الله رئیسی در بافت تاریخی شیراز در کوچه هفت پیچ با حضور مسئولان ملی و استانی افتتاح می‌شود. همچنین ۳ خانه صنایع دستی در دیگر شهرهای فارس به صورت همزمان (وبینار) در روز جهانی صنایع دستی راه اندازی خواهد شد.

ثابت اقلیدی ادامه داد: سردیس ۳ هنرمند پیشکسوت فارس در رشته‌های صنایع دستی هنرهای وابسته به معماری رونمایی می‌شود و غرفه‌های دائم صنایع دستی زندیه نیز در شیراز و غرفه‌های صنایع دستی در مجموعه جهانی تخت جمشید افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی در ادامه از گشایش نمایشگاه صنایع دستی ۱۶ شهر و روستای جهانی صنایع دستی ایران در شیراز خبر داد و اضافه کرد: این نمایشگاه به صورت ورک شاپ است و در روز جهانی صنایع دستی هم آئین بزرگداشت این روز در قالب همایش ملی در شیراز برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با بیان اینکه در آئین مذکور از ۵ شهردار و دبیر روستاهای جهانی صنایع دستی، ۱۵ هنرمند شاخص صنایع دستی تجلیل می‌شوند، خاطر نشان کرد: به شش پیشکسوت صنایع دستی استان فارس نشان عالی صنایع دستی اهدا می‌شود.

ثابت اقلیدی اظهار کرد: نشست تخصصی شهرها و روستاهای جهانی صنایع دستی به میزبانی شیراز برگزار و تفاهم نامه‌هایی پیرامون برگزاری نمایشگاه‌های خارجی و داخلی منعقد می‌شود.

وی در پایان افتتاح غرفه‌های صنایع دستی در ارگ کریم خانی، آئین رونمایی از نخستین مرکز توسعه و ترویج دست بافته‌های داری، تذهیب و صنایع چوبی و همچنین رونمایی از کارت منزلت و بیمه بیش از ۶۰۰ هنرمند صنایع دستی، نشست تخصصی صنایع دستی و تجلیل از هنرمندان دارای نشان ملی و جهانی شهر جهانی منبت آباده، کلنگ زنی بازارچه صنایع دستی در شهرک آرین در شیراز را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای روز و هفته جهانی صنایع دستی در شیراز عنوان کرد.

نظر شما