شناسهٔ خبر: 67056937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۴۱ درصدی جوجه ریزی در آذربایجان غربی

در اردیبهشت سال جاری میزان جوجه ریزی در در واحد‌های مرغ گوشتی آذربایجان غربی با افزایش ۴۱ درصدی به پنج میلیون و ۶۶۵ هزار قطعه رسیده است.

صاحب‌خبر -

افزایش ۴۱ درصدی جوجه ریزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی    با ارائه گزارشی از وضعیت جوجه ریزی استان در جلسه وبیناری قرارگاه امنیت غذایی اظهار کرد: در اردیبهشت سال جاری به میزان پنج میلیون و ۶۶۵ هزار قطعه در واحدهای مرغ گوشتی استان جوجه ریزی انجام شد که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته از رشد ۴۱ درصدی برخوردار است.

شهبازی ادامه داد: در خرداد ماه سال جاری نیز تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغ گوشتی استان انجام شده است که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از رشد ۱۹ درصدی برخوردار است که پیش بینی می شود تا پایان خرداد ماه این میزان به پنج میلیون و ۳۰۰ هزار قطعه افزایش یابد.

 

وی گفت: روزانه ۲۰ تا ۳۰ تن از گوشت مرغ تولیدی استان مازاد بر مصرف استان است  که به سایر استانهای کشور ارسال و برای صادرات هدف گذاری می شود.

شهبازی  با بیان اینکه کمبودی در تامین گوشت مرغ در استان وجود ندارد، افزود: با توجه به تولید بیش از نیاز استان و پیگیری های انجام شده، در راستای افزایش ارزش افزوده واحد های مرغداری و حمایت از این واحدها در جهت تحقق شعار سال، روند صادرات مازاد تولید واحدهای مرغداری استان نیز بیش از پیش تسریع و موانع صادراتی نیز برطرف شود.

آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری در تولید جوجه یکروزه گوشتی را دارد  .

این استان   دارای ۸۵۸ واحد مرغداری گوشتی، مادر گوشتی، مرغ اجداد گوشتی، مرغ تخم گذار تجاری و پرورش پولت تخمگذار است.

نظر شما