شناسهٔ خبر: 66865218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

افزایش ۴۱ درصدی جوجه‌ریزی در آذربایجان‌ غربی

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: ۵ میلیون و ۶۶۵ هزار قطعه در اردیبهشت امسال در واحد‌های مرغ گوشتی استان جوجه‌ریزی انجام شد که در مقایسه با زمان مشابه پارسال از افزایش ۴۱ درصدی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

افزایش ۴۱ درصدی جوجه‌ریزی در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: در فروردین امسال نیز ۴ میلیون و ۹۱۲ هزار قطعه جوجه‌ریزی در واحد‌های تولیدی انجام شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال حدود ۱۱ درصد افزایش داشت.

 وی اضافه کرد: در تامین گوشت مرغ مصرفی مردم هیچ گونه مشکل یا کمبودی در سطح بازار استان وجود ندارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌ غربی ادامه داد: رتبه سوم کشوری در این زمینه با تولید سالانه بیش از ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه در واحد‌های مادری به این استان تعلق دارد.

شهبازی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ جوجه‌ریزی در واحد‌های مادری استان به ۴۷ میلیون و۷۰۰ هزار قطعه بود که در سال ۱۴۰۲ این میزان جوجه‌ ریزی به ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه معادل ۲۲ درصد افزایش یافت.

وی با عنوان اینکه در سال ۱۴۰۲، آذربایجان‌ غربی با تولید ۱۰۸ هزار تن گوشت مرغ به رتبه ۷ کشوری ارتقا پیدا کرد، اظهار کرد: تولید گوشت روزانه استان بیش از ۳۰۰ تن بود.

وی اظهار کرد: حداکثر نیاز استان بین ۲۶۰ تا ۲۷۰ تن متغیر بوده و مازاد گوشت تولیدی به استان‌های دیگر و کشور عراق صادر می‌شود.

 

نظر شما