شناسهٔ خبر: 66872965 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رتبه سوم کشوری آذربایجان‌غربی در جوجه ریزی

آذربایجان‌غربی در جوجه ریزی رتبه سوم کشوری را دارد.

صاحب‌خبر -

رتبه سوم کشوری آذربایجان‌غربی در جوجه ریزی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان با تولید سالانه بیش از ۱۱۳ میلیون قطعه جوجه یکروزه در واحدهای مادری رتبه سوم کشوری را داراست.

خسرو شهبازی افزود: اردیبهشت امسال پنج میلیون و ۶۶۵ هزار قطعه در واحدهای مرغ گوشتی استان جوجه ریزی انجام شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال ۴۱ درصد  افزایش داشته است.

شهبازی، با بیان اینکه در فروردین امسال هم چهار میلیون و ۹۱۲ هزارقطعه جوجه ریزی در واحدهای تولیدی استان انجام شد، اظهارکرد: در تأمین گوشت مرغ مصرفی مردم هیچگونه مشکل یا کمبودی در سطح بازار استان وجود ندارد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۱ جوجه ریزی در واحدهای مادری استان به تعداد ۴۷ میلیون و ۷۰۰  هزار قطعه بود که در سال ۱۴۰۲ ، این میزان جوجه ریزی به ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه معادل ۲۲ درصد افزایش یافت.

شهبازی، با بیان اینکه در سال گذشته، آذربایجان‌غربی با تولید ۱۰۸ هزار تن گوشت مرغ به رتبه هفت کشوری ارتقا پیدا کرد، افزود: تولید گوشت روزانه استان بیش از۳۰۰ تن بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: حداکثر نیاز استان بین ۲۶۰ تا۲۷۰ تن متغیر است و مازاد گوشت تولیدی به استانهای دیگر و کشور عراق صادر می شود.

۶۷ واحد مرغ مادر گوشتی در آذربایجان‌غربی وجود دارد که درحال حاضر ۵۶ واحد فعال است و بقیه واحدها در حال بازسازی و آماده سازی برای جوجه ریزی هستند.

 

 

نظر شما