شناسهٔ خبر: 66860426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جوجه ریزی در آذربایجان‌غربی ۴۱ درصد افزایش یافت

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: پنج میلیون و ۶۶۵ هزار قطعه طی اردیبهشت سال جاری در واحدهای مرغ گوشتی استان جوجه ریزی انجام شد که نسبت به زمان مشابه سال گذشته از رشد ۴۱ درصدی برخوردار است.

صاحب‌خبر -

خسرو شهبازی روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در تامین گوشت مرغ مصرفی مردم هیچ گونه مشکل یا کمبودی در سطح بازار استان وجود ندارد.

وی اظهار کرد: در فروردین سال جاری چهار میلیون و ۹۱۲ هزار قطعه جوجه ریزی در واحدهای تولیدی انجام شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱درصد افزایش داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: رتبه سوم کشوری در این زمینه با تولید سالانه بیش از ۱۱۳میلیون قطعه جوجه یکروزه در واحد های مادری به این استان تعلق دارد.

شهبازی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ جوجه ریزی در واحدهای مادری استان به تعداد ۴۷ میلیون و۷۰۰هزار قطعه بود که در سال ۱۴۰۲ این میزان جوجه ریزی به ۵۸ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه معادل ۲۲ درصد افزایش یافت .

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲، آذربایجان غربی با تولید ۱۰۸هزار تن گوشت مرغ به رتبه هفت کشوری ارتقا پیدا کرد، اظهارکرد: تولید گوشت روزانه استان بیش از۳۰۰ تن بود.

وی بیان کرد: حداکثر نیاز استان بین ۲۶۰ تا۲۷۰ تن متغیر بوده و مازاد گوشت تولیدی به استان های دیگر و کشور عراق صادر می شود.

به گزارش ایرنا ۶۷ واحد مرغ مادر گوشتی در آذربایجان غربی وجود دارد که در حال حاضر ۵۶ واحد فعال است و بقیه واحدها در حال بازسازی و آماده سازی برای جوجه ریزی هستند.

آذربایجان غربی دارای ۸۵۸ واحد مرغداری گوشتی، اجداد، تخم گذار و مرغ مادر است.

نظر شما