شناسهٔ خبر: 67054727 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

طالبان:

آلمان اخراج پناهجویان افغانستانی را تعلیق کند

وزارت خارجه حکومت طالبان از برلین خواست پناهجویان را به کشورهای ثالث اخراج نکند.

صاحب‌خبر -

عبدالقهار بلخی سخنگوی وزارت خارجه طالبان در واکنش به اظهارات «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان مبنی بر اخراج پناهجویان افغانستانی به کشورهای ثالث، خواستار عدم اخراج پناهجویان به کشورهای ثالث و حل این مسئله از طریق مجاری دیپلماتیک شد.

بلخی در بیانیه‌ای نوشت: وزارت خارجه تصمیم اخراج مهاجرین افغان از آلمان را تعقیب می‌کند و ابراز امیدواری می‌کند تا دو کشور بتوانند به منظور تأمین حقوق اتباع، موضوع را از مجاری دیپلماتیک مدیریت کنند تا اتباع افغانستان به بهانه‌ای به سرنوشت نامعلوم دچار نشوند و خلاف کنوانسیون‌های پذیرفته شده بین‌المللی به کشوری سوم سپرده نشوند.

وی افزود: طالبان از مقامات آلمان می‌خواهد تا این موضوع را در پرتو تعاملات نرمال کنسولی و سازوکار معقول و بر اساس توافق دوجانبه حل کند.

بر اساس گزارش‌ها، با توجه به اینکه آلمان با طالبان تعامل دیپلماتیک ندارد، اخراج پناهجویانی که مرتکب جرم شده و یا «خطرساز» تعبیر می‌شوند، به افغانستان موانع زیادی دارد.

شولتس گفته بود وزارت کشور آلمان در حال یافتن «راه‌های اجرایی عملی و حقوقی» است تا اخراج پناهجویان مرتکب جرم و خطرساز به افغانستان ممکن شود و این وزارت با کشورهای همسایه افغانستان نیز در حال گفت‌وگو است.

نظر شما