شناسهٔ خبر: 67328870 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تجار صهیونیست به دنبال سرنگونی نتانیاهو

امیرمحمد سهرابی

برخی از تجار صهیونیستی که از بنیامین نتانیاهو ناامید شده‌اند، به فکر ورود به عرصه سیاست و تشکیل حزب هستند و هم‌چنین به مشاغل کلیدی در وزارتخانه‌های بزرگ چشم دوخته‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، گروهی متشکل از ۲۰۰ رهبر تجاری صهیونیستی از جمله مالکان، روسا و مدیران ارشد شرکت‌های بزرگ خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام «برای نجات اسرائیل از یک بحران عمیق اقتصادی» شدند.

شبکه خبری بلومبرگ گزارش کرد: «جنگ علیه حماس، اقتصاد اسرائیل را تحت فشار قرار داده است. بانک مرکزی تخمین می‌زند که این جنگ تا سال ۲۰۲۵ حدود ۶۷ میلیارد دلار یا تقریبا ۱۵ درصد از تولید ناخالص داخلی سالانه هزینه خواهد داشت. بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول، تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۲۳ برای اولین بار در هشت سال گذشته کاهش یافت و اسرائیل امسال در مسیر تحقق یکی از بزرگترین کسری بودجه خود در قرن است.»

«ایال والدمن» تاجر صهیونیستی که عضوی از گروه مذکور است، پیش از تاریخ هفتم اکتبر (آغاز عملیات طوفان‌الاقصی) از حامیان صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین بود اما از فعالیت‌های سیاسی به طور علنی خودداری می‌کرد. او اکنون خواسته جدیدی دارد؛ «سرنگونی نتانیاهو».

این تاجر در مصاحبه‌ای گفت: «چیزی که اکنون روی آن کار می‌کنم، نزدیک شدن به انتخابات است. کابینه کنونی دشمن اسرائیل است.»

او هم‌چنین احتمال ورود به عرصه سیاست را رد نکرد و گفت: «اگر لازم باشد و این تنها گزینه باشد، شاید بله و به عرصه سیاست وارد شوم.»

امروز جنگ جنایتکارانه در نوار غزه در حالی وارد دویست و شصت و یکمین روز خود شده است که رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهدافش ناکام مانده و در شرایطی به سر می‌برد که نه تنها توان نابود کردن حماس را ندارد، بلکه قادر به آزاد کردن اسرای خود نیست و حملات مقاومت فلسطین نیز همچنان به قوت خود باقی است.

این گروه از تجار چند روز پیش در نامه‌ای سرگشاده خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شدند و گفتند: «آینده اسرائیل در خطر است.»

انتهای پیام

نظر شما