شناسهٔ خبر: 67054556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو ضروری است

امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه امروز به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هشتم تیرماه تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

مشارکت حداکثری در انتخابات پیش‌رو ضروری است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، حجت الاسلام والمسلمین خاتمی به ضرورت مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات مکمل حماسه بدرقه شهدای سانحه بالگرد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع جمعیت اشاره کرد و گفت: میزان زاد و ولد در کشور وضعیت نگران کننده ای دارد و جزو پایین‌ترین‌ها در دنیاست.

امام جمعه زنجان ادامه داد: بحران جمعیت، یک سونامی و از سیل هم خطرناک‌تر است، سالمندی جمعیت نشاط و توان نیروی انسانی را از بین می‌برد و طولی نمی‌کشد یک سوم جمعیت کشور به سن سالمندی برسند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی به اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت امام علی (ع) و حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: ازدواج آسان باید مورد توجه خانواده‌ها باشد و تشریفات آن را باید کمتر کرد.

وی به ضرورت تبیین معرفت ائمه اطهار (ع) در ابعاد معنوی، اخلاقی و سبک زندگی و سیاسی اشاره کرد و افزود: بالاترین ارزش ها، نیکی‌ها و نعمت ها، قبول ولایت اهل بیت علیهم السلام است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه اگر شیعه اهل بیت (ع) هستیم باید تلاش کنیم تا راه آن ها را بپیماییم، گفت: هدف همه ائمه اطهار علیهم السلام این بود که جامعه اسلامی ایجاد کنند و این مهم بدون حکومت اسلامی میسر نیست.

نظر شما