شناسهٔ خبر: 66825826 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امام جمعه زنجان در خطبه های نماز امروز؛

شهید آیت الله رئیسی الگویی برای همگان در حوزه خدمت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: شهدای سانحه هوایی به ویژه شهید جمهور آیت الله رئیسی الگویی برای همگان است چرا که در راه خدمت رسانی به مردم بی وقفه تلاش کرد.

صاحب‌خبر -

شهید آیت الله رئیسی الگویی برای همگان در حوزه خدمت است

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز زنجان، حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با گرامیداشت یاد و نام شهدای خدمت، گفت: خدمتگزاری به مردم موهبتی بزرگ است که مسئولان باید به آن توجه کنند.

وی بااشاره به اهمیت بالای گره گشایی از مشکلات مردم، افزود: روایت‌هایی در این خصوص وجود دارد از جمله اینکه کسی که برای گره گشایی و رفع احتیاج و گرفتاری برادر دینی خود قیام کند مثل این است که در مکه مکرمه بین صفا و مروه در اوج عبادت باشد.

امام جمعه زنجان به چندین سال خدمت شهید آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: وی در طول خدمت خود بیش از ۴۰ سفر استانی داشت و برای رسیدگی و رفع مشکلات مردم به اقصی نقاط ایران سفر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی به کارنامه درخشان آیت الله رئیسی در مدت سه سال فعالیت در کسوت ریاست جمهوری و خادمی امام رضا (ع) و خدمت در قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: وی در روز ولادت امام رضا (ع) برای مسئولیت کاری سوگند یاد کرد و روز ولادت امام هشتم شیعیان جهان نیز در آغوش امام رضا (ع) قرار گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به لزوم استفاده خدمتگزاران نظام از فرصت کنونی اشاره کرد و افزود: اینک میدان، میدان امتحان است و این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی از منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی خواست به اعتمادی که مردم به آنان داشته‌اند توجه ویژه داشته باشند و ادامه داد: پیروز این عرصه مردم هستند و انتظار آن ها این است که قانون در استان و در حوزه انتخابیه اجرا شود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه انتظار این است که نمایندگان در تدبیر قوانین دقت داشته باشند، گفت: باید به مسائل اولویت‌دار پرداخته شود و نمایندگان با هم اتحاد و همدلی داشته باشند و برای بهبود شرایط تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه همه با هم دست در دست هم پشت سر امام مسلمین حرکت کنیم، افزود: اجتماع مردم در تشییع پیکر شهدا در روز‌های گذشته یک نوع لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب است که هیچ اختلالی در اداره کشور وجود نخواهد داشت و مردم نیز بار دیگر اعلام حضور کردند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه روز گذشته نیز مراسم یادبود و تشییع پیکر شهید بهروز قدیمی در شهر زنجان و ابهر با حضور باشکوه اقشار مختلف مردم انجام شد، گفت: صمیمانه از مردم استان تقدیر و تشکر دارم.


وی با اشاره به چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول، یادآور شد: این روز انصافا سمبل ایستادگی و مقاومت و پایداری شد و امام راحل فرمودند خوزستان دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کرد.

نظر شما