شناسهٔ خبر: 67226721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

قربان عید بندگی و رسیدن به معرفت الهی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، بابیان اینکه قربان عید بندگی و روز رسیدن به معرفت و شناخت خداوند است، گفت: وقتی این مهم تحقق یافت انسان به معنای واقعی از تعلقات خود رسته و به عرفان دست می یابد.

صاحب‌خبر -

قربان عید بندگی و رسیدن به معرفت الهی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان، حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه حرکت در مسیر درست و بندگی در ابتدا از شناخت خود و سپس خداشناسی می‌گذرد، گفت: روحی که خداوند در انسان دمیده قابلیت بالا رفتن و اوج گرفتن دارد منتهی بایستی در سایه معرفت و بندگی باشد؛ چراکه انسان قابلیت این را دارد که به عالی‌ترین کمال برسد.


امام جمعه زنجان با اشاره به توصیه قرآن برای حیات ابدی و گوش فرا دادن به ندای الهی و همچنین اجابت دعوت خدا و پیامبر اسلام، ادامه داد: حضرت محمد (ص) می‌فرماید: اگر قلب مسلمان پاک و نوری در آن باشد تاریک نخواهد شد.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ و در دفاع مقدس هزاران اسماعیل قربانی دادیم و چه زنانی هاجروار، وفای به عهد و ایثار کردند، گفت: همان‌گونه که اسماعیل و ابراهیم و هاجر به وعده الهی لبیک گفتند.


حجت اسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه مشارکت در مسئله انتخابات حائز اهمیت است، افزود: مردم بار‌ها در عرصه‌های مختلف حماسه آفرینی کردند، اگر می‌خواهید حماسه تکمیل شود بایستی به پای صندوق‌های رای بیایید.


وی با تأکید بر رعایت اخلاق حامیان در انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخاب فرد اصلح، افزود: حضور ما در انتخابات نشان‌دهنده اقتدار ملی است.

نظر شما