شناسهٔ خبر: 67054298 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله سعیدی توصیه کرد؛

لزوم رعایت مرز تبیین و تخریب، در مناظرات انتخاباتی

امام جمعه قم نامزدهای انتخابات را به رعایت مرزبندی در تبیین و تخریب در فضای مناظرات توصیه کرد چرا که برای انتخاب اصلح تبیین کارساز است در حالی که در فضای تخریب تشخیص اصلح کار دشواری خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز آدینه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد، انقلاب اسلامی را محصول تفکر و اندیشه اسلامی برشمرد که این حرکت اگر با امید توأم گردد، پیشرفت های پی‌در‌پی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: یکی از مایه های امید توکل به خدا و رعایت تقوای الهی است همانگونه که خداوند فرموند " العاقیة اللمتقین" عاقبت نصر و پیروزی برای مومنین است.

امام جمعه قم با بیان اینکه جوهره انقلاب اسلامی ایران قیام لله بود، ابراز داشت: امام امت رهبری آگاه و بصیر با اخلاص، متقی، مردم شناس و مردم دوست بود، ایشان سیاستمداری با صراحت بیان، دشمن شناس و شجاع بود که در برابر قدرت های استکباری سازش ناپذیر به معنای واقعی بود.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: امام برای خدا و به همراهی مردم قیام کرد و آشنا بر قواعد و ضوابط و روش قیام لله بود که نتیجه آن نصرت الهی شد، همانگونه که پیامبر اکرم(ص) فرمودند هرکس برای خدا قیام کند خداوند هم پشتیبان اوست. شیوه مبارزاتی امام ساده و به دور از پیچیدگی و تنها با تکیه بر شعارها و معیارهای روشن اسلامی، انقلاب را رهبری و هدایت کردند.

انقلاب سرآغاز عصر جدیدی در حیات سیاسی و معنوی ایران شد

آیت الله سعیدی هدف اصلی امام را مبارزه با کانون فساد یعنی سلطنت شاهنشاهی دانست و تصریح کرد: امام راحل با تبیین فسادهای دربار و سلطنت شاهنشاهی به بسیج مردم اقدام کردند و زبان گویای مردم شدند و بدین گونه انقلاب اسلامی ایران سرآغاز عصر جدیدی در حیات سیاسی، معنوی و اجتماعی ایران شد به طوری که گرایش به معنویت در ایران و جهان را زنده کردند.

وی افزود: نامه امام رضوان الله تعالی علیه قبل از فروپاشی نظام کمونیسم به میخائیل گورباچف نیز در راستای تاکید و یادآوری بر احیاء اسلام ناب محمدی بود و بعد از حیات امام نامه های خلف صالح ایشان یعنی رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی به خصوص نامه اخیر به جوانان آمریکایی نیز در همین راستا است.

درس قرآن ایستادگی در برابر ظلم ظالمین و مستکبران است

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: رهبری به جوانان آمریکا خطاب کردند که با قرآن آشنا شوید، درس قرآن ایستادگی در برابر ظلم است که نه ستم بکنید و نه زیر بار ستم بروید. امام راحل نیز با الهام از قیام حضرت موسی(ع)، مردم را به ستمی که بر آنان می رفت آشنا ساختند و دشمن اصلی را معرفی کردند و با تأسی به کلام خدا که "اذهب الی فرعون" به سراغ شاه و فرعون ایران رفت و فرمود ای آقای شاه من به تو نصیحت می کنم دست از این کارها بردار.

وی اضافه کرد: شاه بر لجاجت خود ادامه داد و از نصیحت های امام سودی نبرد و نفوذ کلام امام همچون پتکی بر پیکره محمدرضا پهلوی فرود آمد و نهایتاً با مجاهدت های ملت و رهبری امام آنکه باید خاموش می شد شاه پهلوی بود و عاقبت برای متقین شد همانگونه که خدا وعده داده بود.

خطیب نماز جمعه قم در ابتدای خطبه دوم نمازگزاران و خود را به رعایت تقوای الهی سفارش و از سخنرانان پیش از خطبه ها حجت الاسلام والمسلمین مومنی و مدیر حفاظت از محیط زیست تقدیر و تشکر کرد. 

آیت الله سعیدی ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) خاطرنشان کرد: امروز امام هشتم عزادار هستند شما نمازگزاران نماز جمعه به امام رضا(ع) تسلیت بگویید که جوان شما در شهر غربت و با لب تشنه به شهادت رسیدند. کشنده تر از زهر برای امام جواد (ع) بی وفایی همسرشان بود.

رعایت مرز تبیین و تخریب؛ در مناظرات انتخابات

تسهیل امر ازدواج و فرزندآوری در سیره اهل بیت

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا (س) اذعان داشت: سیره و سن ازدواج پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) و امیرالمومنین (ع) و فاطمه زهرا (س) چنین درسی را به ما می دهد که اگر دختر و پسری شرایط ازدواج را دارند و نگرانی از هم ندارند و تنها از نظر سنی تفاوت زیادی بین آنهاست نباید مانعی برای ازدواجشان باشد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) افزود: فرزندآوری اهل بیت علیهم السلام از دیگر دروسی است که باید در این مکتب آموخت؛ یکی از راه های مهم و موثر تسهیل در امر ازدواج جوانان عزیز این موضوع مهم است که جوانان این مرز و بوم توقعاتشان را با واقعیت جامعه تطبیق بدهند و از سوی خانواده و دولت زمینه ازدواج و فرزندآوری مهیا شود.

وی در ادامه یاد و خاطره سالروز شهادت مظلومانه زائران خدا در حرم امن الهی به دست مزدوران آمریکایی و شهادت آیت الله سعیدی را گرامی داشت.

بیان ویژگی و شخصیت شهید رئیسی در کلام رهبری تنها تقدیر نیست بلکه الگویی برای مسئولان است

آیت الله سعیدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در مراسم 14 خرداد امسال ابراز داشت: مقام معظم رهبری در حرم امام راحل ویژگی های درس آموزی از شخصیت آیت الله رئیسی بیان فرمودند که اینها نه تنها برای تقدیر و قدرانی از این شهید بزرگوار بود بلکه الگویی برای مدیران و مسئولان حال و آینده کشور است.

امام جمعه شهر قم لجن پراکنی و تهمت های نامزدهای انتخاباتی را به ضرر آینده کشور برشمرد و گفت: بد گویی کردن، تهمت زنی و افتراها کمکی به پیشرفت کشور نمی کند بلکه به آبروی ملی نیز لطمه می زند.

وی افزود: یکی از مهم ترین عرصه اخلاق مداری در انتخابات رعایت مرز تبیین و تخریب در گفت و گوهاست، کار تخریب ویرانگری است که فضای انتخابات را خراب می کند و مردم از فضای تخریب بیزار و متنفر هستند چرا که برای انتخاب اصلح تبیین کارساز است در حالی که در فضای تخریب تشخیص اصلح کار دشواری خواهد بود.

تخریب، قدرت تفکر و تصمیم گیری را از مردم صلب می کند

امام جمعه شهر قم یادآور شد: در فضای تبیین آگاهی ها و قدرت انتخاب مردم تقویت می شود اما در فضای تخریب قدرت تفکر و تصمیم گیری از مردم صلب می شود و این همه نسبت های ناروا به این و آن دادن ذهن مردم را خراب و فضای امید را به بی اعتمادی و یاس تبدیل می کند.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه در تخریب انسان با دشمن هماهنگ و در میدان او حضور پیدا می کند، اظهار داشت:  در تبیین با دشمن مرزبندی می شود و در فضای دشمن بازی نمی کند اما در تخریب انسان با دشمن هماهنگ می شود.

تبیین، امید و اتحاد اجتماعی را تقویت می کند

وی ادامه داد: تبیین دشمن را مأیوس می کند ولی تخریب دشمن را به طمع و نفوذ می اندازد و به فکر نفوذ می افتند؛ در تبیین امید و اتحاد اجتماعی تقویت می شود اما در تخریب اختلاف ها و کدورت ها برجسته و فوران می کند؛ در تبیین به "واعتصموا بحبل الله جمیعاً" تمسک می شود اما در تخریب به منطقه ممنوعه "ولا تفرقوا " وارد می شوند.

امام جمعه قم در پایان اضافه کرد: در تبیین شخص اصلح وقتی مشخص و انتخاب شد، شخص دیگر اگرچه رقیب بوده و رای نیاورده است اما در عرصه های دیگر در پی این تبیین فرصت کار پیدا می کند ولی در تخریب شخص شکست خورده در انتخابات از حیثیت خارج می شود بنابراین با رعایت تقوا به تبیین بپردازید و از تخریب  یکدیگر پرهیز کنید.

نظر شما