شناسهٔ خبر: 67054236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برای «انتخاب اصلح» تخریب راه به جایی ندارد

خبرگزاری صدا و سیما

خطیب جمعه قم گفت: برای انتخاب اصلح، تبیین کار ساز است و قدرت تصمیم گیری مردم تقویت می‌شود و تخریب راه به جایی ندارد.

صاحب‌خبر -

برای «انتخاب اصلح» تخریب راه به جایی ندارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ امام جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که مصلای قدس با بیان اینکه روز شنبه به عنوان سالروز ازدواج حضرت زهرا سلام الله علیها و امام علی علیه السلام به نام روز ازدواج نامگذاری شده است گفت: امام علی علیه السلام در سن ۲۴ سالگی به خواستگاری حضرت زهرا سلام الله علیها که ۹ سال داشتند رفت البته اختلاف سن در مورد پیامبر اکرم و حضرت خدیجه (س) برعکس بوده و این یعنی اگر دو طرف همدیگر را پذیرفته اند و از تمامی جهات مشکلی ندارند، نباید اختلاف سنی مانع از ازدواج شود.

وی افزود: ازدواج امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها به صورت ساده برگزار شد و بزرگترین برکات را به همراه داشته است.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه تسهیل در امر ازدواج جوانان موضوع مهمی است گفت: خانواده‌ها باید تلاش کنند در سنین جوانی تشکیل زندگی دهند و سامان بگیرند که این گونه ازدواج‌ها زمینه بهتر فرزندآوری را فراهم می‌کند.

وی افزود: در سال ۱۳۴۲ شهید سعیدی در زندان ساواک به شهادت رسید که این شهید به امام گفت ممکن است برخی‌ها شما را تنها بگذارند که امام فرمود اگر جن و انس یک طرف باشند و من طرف دیگر بدون ترس و واهمه حرف خود را می‌زنم.

تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در روز ۱۴ خرداد درباره ویژگی‌های رئیس جمهور شهید گفت این موارد نه تنها در راستای تقدیر از آیت الله رئیسی بوده بلکه درسی برای همه مسؤولان است.

برای «انتخاب اصلح» تخریب راه به جایی ندارد

وی افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که در انتخابات پیش رو باید اخلاق حاکم باشد و بداخلاقی‌ها موجب خدشه به آبروی نظام می‌شود.

آیت الله سعیدی یکی از مهمترین ارکان اخلاق مداری در انتخابات را رعایت مرز تخریب بیان کرد و افزود: تخریب همانگونه که از اسمش پیدا است کارش ویرانگری است و مردم نیز از فضای تخریب متنفر هستند.

وی گفت: برای انتخاب اصلح، تبیین کار ساز است و قدرت تصمیم گیری مردم تقویت می‌شود و تخریب راه به جایی ندارد و نسبت‌های ناروا دادن ذهن مردم را خراب می‌کند.

امام جمعه قم با بیان اینکه در تبیین با دشمن مرز بیندی می‌شود، اما در تخریب افراد در میدان دشمن بازی می‌کنند و موجب طمع دشمنان می‌شود گفت: امید و اتحاد اجتماعی در تبیین تقویت می‌شود و در تخریب کدورت‌ها و کینه‌ها نهادینه می‌شود.

وی گفت: با رعایت تقوای الهی در ایام انتخابات فقط باید به تبیین اقدامات کاندیدا‌ها پرداخته شود و از تخریب پرهیز شود.

نظر شما