شناسهٔ خبر: 67054037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

بداخلاقی های انتخاباتی موجب خدشه به آبروی نظام می شود - اکونیوز

اقتصاد ایران: قم- امام جمعه قم با بیان اینکه بداخلاقی های انتخاباتی موجب خدشه به آبروی نظام می شود افزود: طرفداران کاندیداها باید ویژگی های فرد مورد نظر خود را تبیین کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که مصلای قدس این شهر برگزار شد گفت: روز شنبه به عنوان سالروز ازدواج حضرت زهرا سلام الله علیها و امام علی علیه السلام به نام روز ازدواج نام گرفته شده و روزی است که امام علی علیه السلام در سن ۲۴ سالگی به خواستگاری حضرت زهرا سلام الله علیها که ۹ سال داشتند رفت که این اختلاف سن در مورد پیامبر اکرم و حضرت خدیجه (س) برعکس بوده و این بدان معنا است که اگر دو طرف همدیگر را پذیرفته اند و از تمامی جهات مشکلی ندارند، نباید اختلاف سنی مانع از ازدواج شود.

خطیب جمعه قم بیان کرد: ازدواج امام علی علیه السلام و حضرت زهرا سلام الله علیها به صورت ساده برگزار شد و بزرگترین برکات را به همراه داشته است.

آیت الله سعیدی گفت: تسهیل در امر ازدواج جوانان موضوع مهمی است که خانواده‌ها در این زمینه باید تلاش کنند و در سنین جوانی تشکیل زندگی دهند و سامان بگیرند که این گونه ازدواج‌ها زمینه بهتر فرزندآوری را فراهم می‌کند.

خطیب جمعه قم عنوان کرد: در سال ۱۳۴۲ شهید سعیدی در زندان ساواک به شهادت رسید که این شهید به امام گفت ممکن است برخی‌ها شما را تنها بگذارند که امام فرمود اگر جن و انس یک طرف باشند و من طرف دیگر بدون ترس و واهمه حرف خود را می زنم.

تولیت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: رهبر معظم انقلاب در روز ۱۴ خرداد به ویژگی‌های درس آموز رئیس جمهور شهید اشاره کردند و این موارد نه تنها در راستای تقدیر از آیت الله رئیسی بوده بلکه درسی برای همه مسؤولان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که در انتخابات پیش رو باید اخلاق حاکم باشد و بداخلاقی‌ها موجب خدشه به آبروی نظام می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین ارکان اخلاق مداری در انتخابات رعایت مرز تخریب است که تخریب همانگونه که از اسمش پیدا است کارش ویرانگری است و مردم نیز از فضای تخریب متنفر هستند.

آیت الله سعیدی افزود: برای انتخاب اصلح، تبیین کار ساز است و قدرت تصمیم گیری مردم تقویت می‌شود و تخریب راه به جایی ندارد و نسبت‌های ناروا دادن ذهن مردم را خراب می‌کند.

امام جمعه قم افزود: در تبیین با دشمن مرز بیندی می‌شود اما در تخریب افراد در میدان دشمن بازی می‌کنند و موجب طمع دشمنان می‌شود.

وی اضافه کرد: امید و اتحاد اجتماعی در تبیین تقویت می‌شود و در تخریب کدورت‌ها و کینه‌ها نهادینه می‌شود.

آیت الله سعیدی گفت: با رعایت تقوای الهی در ایام انتخابات فقط باید به تبیین اقدامات کاندیداها پرداخته شود و از تخریب پرهیز شود.

نظر شما