شناسهٔ خبر: 67036463 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶؛

شاگردان قلعه نویی به دنبال سومین برد برابر تیم ملی هنگ کنگ

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ کنگ در چارچوب دور برگشت مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب مسابقات برگشت و هفته پنجم گروه E مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ امروز (پنج شنبه) ساعت ۱۵:۳۰ میهمان تیم فوتبال هنگ کنگ است.

شاگردان قلعه نویی با کسب ۳ برد، یک تساوی و با ۱۰ امتیاز و با تفاضل گل بهتر نسبت به تیم ازبکستان در صدر جدول گروه E مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار دارند.

با توجه به اینکه صعود تیم ملی کشورمان به مرحله بعدی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قطعی شده است، به نظر می‌رسد امیر قلعه نویی در بازی امروز از جوانان بیشتری استفاده کند تا آنها محک جدی در یک مسابقه رسمی بخورند و در آینده بتوانند جایگزین‌های خوبی برای بازیکنان باتجربه شوند.

شاگردان قلعه نویی برای سومین بار در چند وقت اخیر برابر تیم ملی هنگ کنگ قرار می‌گیرند. آنها در بازی رفت مسابقات انتخابی جام جهانی توانستند با ۴ گل مقابل حریف خود پیروز شوند، اما ملی پوشان کشورمان در بازی مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا در قطر به سختی و با تک گل مهدی قایدی به برتری رسیدند.

البته قلعه نویی در نشست خبری قبل از بازی با تیم ملی هنگ کنگ اعلام کرد که نه به دیدار رفت و نه بازی مان در جام ملت‌های آسیا فکر نمی‌کنیم و فردا روز و بازی جدیدی است و به دنبال کسب ۳ امتیاز هستیم.

در آن طرف، تیم ملی هنگ کنگ  با یک امتیاز در انتهای جدول گروه E  مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ قرار دارد. این تیم می‌خواهد با استفاده از میزبانی و حمایت هواداران خود انتقام شکست بازی رفت را از تیم ملی ایران بگیرد، اما با حریف قدرتمندی مواجه است.

البته تیم ملی هنگ کنگ  در آخرین بازی خود برابر تیم ملی فوتبال ایران نشان داد که می‌تواند حریف سرسختی باشد.

تیم ملی هنگ کنگ تغییر و تحولاتی در کادر فنی خود داشته  و سرمربی اش  تغییر کرده است. وولفگانگ لویسر اتریشی سرمربی جدید هنگ کنگ برای اولین بار مقابل ایران قرار می‌گیرد و از آن طرف، امیر قلعه نویی در سومین تقابل خود به دنبال هت تریک کردن برابر این تیم است.

مهدی ترابی و حسین کنعانی زادگان غایبان تیم ملی ایران در این بازی هستند. همچنین محمد محبی، سعید عزت اللهی و علی قلی زاده به علت مصدومیت در این بازی حضور ندارند.

تاریخچه رویارویی ۲ تیم نشان از برتری تیم ملی ایران دارد و تیم‌های ملی ایران و هنگ کنگ تاکنون ۸ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که ۸ برد سهم یوز‌های ایرانی بوده است. همچنین در این بازی‌ها جمعا ۲۰ گل به ثمر رسیده است که ۱۹ گل سهم ایران و یک گل سهم هنگ کنگ است.

قاسم مطر علی داور عمانی همراه  با کمک داوران خود ناصر عبدالله و حامد طالب این بازی را قضاوت می‌کنند.

خبرنگار: مریم طایفه 

نظر شما