شناسهٔ خبر: 67037888 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

شروع دوباره ایران مقابل هنگ کنگ متفاوت/ دو پرسپولیسی غایب هستند

تحریریه جهان صنعت نیوز

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ‌کنگ امروز در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در حالی آغاز می‌شود که شاگردان امیر قلعه نویی پیش از این دیدار صعود خود را به مرحله نهایی قطعی کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ورزشی جهان صنعت نیوز، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و هنگ‌کنگ از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه امروز پنجشنبه در مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در حالی آغاز می‌شود. شاگردان امیر قلعه نویی با کسب ۱۰ امتیاز از چهار بازی قبلی خود در گروه E صعود به مرحله نهایی انتخابی را قطعی کرده‌اند.

این دیدار که با قضاوت قاسم مطر علی از کشور عمان در هنگ‌کنگ برگزار می‌شود با شرایط کاملاً متفاوت هنگ‌کنگی‌ها نسبت به دور رفت همراه خواهد بود.

«یورن اندرسن» سرمربی هنگ کنگ در دور رفت و همچنین جام ملت‌های آسیا تصمیم به کناره‌گیری از هدایت این تیم گرفت تا در دیدار فردا از «وولفگانگ لویسر» با ملیت اتریشی به عنوان سرمربی موقت هدایت آنها را عهده دار شود.

تیم ملی ایران قبل از بازی امروز، هشت بار به مصاف هنگ‌کنگ رفته که آمار صد درصد پیروزی را کسب کرده است. ملی‌پوشان ایران تا حالا ۱۹ گل به هنگ‌کنگی زده‌اند که تنها یک بار موفق به گشودن دروازه ایران بوده است. بازی رفت دو تیم در همین رقابت‌ها با برتری ۴ بر صفر ایران در ورزشگاه آزادی به پایان رسید، گل‌های ایران را در آن دیدار سردار آزمون (۲)، مهدی طارمی و رامین رضائیان به ثمر رساندند.

هم‌گروهی دو تیم در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا نیز باعث رویارویی دوباره آنها شد. این دیدار با تک گل مهدی قایدی یک بر صفر به سود ایران تمام شد.

امیر قلعه‌نویی در این دیدار مهدی ترابی را به دلیل مسمومیت غذایی و محمد حسین کنعانی‌زادگان را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد تا چاره‌ای جز تغییر در قلب دفاعی پس از مدت‌ها نداشته باشد.

حال باید دید شاگردان امیر قلعه نویی که سفری طولانی مدت به هنگ کنگ داشته‌اند چه نتیجه‌ای را مقابل این حریف در هوای نسبتاً شرجی ورزشگاه ملی هنگ کنگ خواهند گرفت.

منبع: مهر

نظر شما