شناسهٔ خبر: 67036260 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پیش بازی ایران - هنگ کنگ؛

تقابل اجباری برای یوزها!

لیگ برتر فوتبال با تمام جارو جنجال ها به پایان رسید و این اتفاق باعث شد تا نگاه هواداران فوتبال کشورمان به سمت تیم ملی برود؛ تیمی که در مسیر صعود به جام جهانی 2026 دو دیدار در پیش دارد که نخستین دیدارش امروز ساعت 15:30 مقابل هنگ کنگ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ شاگردان امیر قلعه نویی در حالی به مصاف هنگ کنگ می روند که این تیم به هیچ وجه برای بازیکنان و کادر فنی تیم ملی ناشناخته نیست چرا که حدود 5 ماه پیش یوزهای ایرانی موفق شدند در یک بازی سخت و با گل دقیقه 24 مهدی قایدی مقابل هنگ کنگ به پیروزی برسند. البته این برد خفیف برای فوتبال ایران زنگ خطر محسوب می شود چرا که همیشه تیم ملی با بیش از 2 گل هنگ کنگی ها را شکست می دادند و این نشان می دهد که هنگ کنگ پیشرفت قابل قبولی نسبت به سال های گذشته داشته است.
در این شرایط تیم ملی فوتبال کشورمان این بار با ترکیبی از بازیکنان جوان مقابل هنگ کنگ صف آرایی خواهد کرد. حضور بازیکنان جوان چهره تیم ملی را تغییر می دهد البته قطعا این بازیکنان بلافاصله در مسابقات رسمی پیراهن تیم ملی را نخواهند پوشید و نیروی جوانی آرام آرام به تیم ملی تزریق خواهد شد اما مصدومیت برخی بازیکنان و غیبت برخی از بازیکنان باتجربه باعث می شود که قلعه نویی مجبور شود در برخی از پست ها از این بازیکنان جوان استفاده کند. در حال حاضر مهدی ترابی به دلیل مسمومیت غذایی در اردوی تیم ملی حضور ندارد و محمد حسین کنعانی‌زادگان نیز محروم است. همچنین نفراتی مثل محمد محبی، سعید عزت‌اللهی و علی قلی‌زاده به دلیل مصدومیت در این بازی حضور ندارند. در این بین با توجه به اینکه تیم ملی فوتبال کشورمان می‌خواهد تحت هر شرایطی به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی پیکارهای انتخابی جام جهانی شود، باید هنگ کنگ را شکست دهد چرا که ازبکستان در حالی امروز به مصاف ترکمنستان می رود که شانس این تیم برای پیروزی مقابل این تیم بسیار بالاست.
دیدار با ازبکستان در تهران اهمیت فوق العاده زیادی برای تیم ملی دارد و به همین خاطر امیر قلعه نویی و شاگردانش بلافاصله پس از تقابل با هنگ کنگ، این کشور را ترک می‌کنند تا در کمترین زمان ممکن خودشان را به تهران برسانند. تیم ملی کشورمان در گروه E به همراه ازبکستان 10 امتیازی است و به خاطر تفاضل گل بهتر در صدر جدول قرار دارد و دو تیم هنگ کنگ و ترکمنستان هم با یک امتیاز در رده سوم و چهارم قرار دارند.

257 251

نظر شما