شناسهٔ خبر: 67035936 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

شاگردان قلعه‌نویی در انتظار نهمین رویارویی با هنگ‌کنگ

تمرین برای نبرد با ازبکستان

صاحب‌خبر -

ملی‌پوشان فوتبال ایران پس از پایان بیست‌وسومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران، بلافاصله اردوی آماده‌سازی خود را آغاز کردند تا در دو مسابقه پایانی دور دوم انتخابی جام جهانی 2026 حضور پیدا کنند؛ آن‌هم در حالی‌که در چهار بازی قبلی مرحله گروهی، 10 امتیاز نصیب تیم ملی ایران شده و شاگردان امیر قلعه‌نویی هم‌امتیاز با ازبکستان به دلیل تفاضل گل بهتر، صدرنشین گروه پنجم رقابت‌ها هستند و صعودشان به مرحله حذفی مسجل شده است.
شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی به دنبال حفظ موقعیت خود در صدر جدول گروه پنجم هستند که رویارویی با هنگ‌کنگ همواره برای تیم ملی بزرگسال ایران در سالیان اخیر توأمان با کسب پیروزی بوده است. تیم ملی هنگ‌کنگ که در آخرین رنکینگ فیفا در رتبه 157جهان حضور دارد، عصر امروز در خانه به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت. هنگ‌کنگی‌ها در زمانی‌که مستعمره بریتانیا بودند،  چهاربار برابر تیم ملی ایران قرار گرفتند که هر چهار مسابقه با برتری ملی‌پوشان فوتبال ایران به پایان رسید و بعد از پایان دوران استعمار این کشور، چهار رویارویی میان تیم‌های ملی ایران و هنگ‌‌کنگ‌ انجام شده که بازهم فوتبال ایران برتری مطلقی برابر حریف خود داشته است.
ملی‌پوشان فوتبال ایران سال گذشته در دور رفت مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2026، آبان‌ماه 1402 در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف تیم ملی هنگ‌کنگ رفتند که این مسابقه با دو گل سردار آزمون و درخشش و گلزنی مهدی طارمی و رامین رضاییان با برتری چهارگله شاگردان امیر قلعه‌نویی خاتمه یافت. در حالی‌که دو تیم در جام ملت‌های آسیا 2023 هم با یکدیگر هم‌گروه شده بودند، مصاف شاگردان قلعه‌نویی با هنگ‌کنگ با برتری یک‌گله تیم ملی ایران با گلزنی مهدی قایدی به پایان رسید تا هر چهار رویارویی دو تیم با پیروزی ملی‌پوشان خاتمه پیدا کرده باشد و جالب آنکه در سه مسابقه، تیم ملی ایران موفق به‌ثبت کلین‌شیت شده است.
تیم ملی ایران همواره توانسته عملکرد درخشانی برابر حریف آسیای شرقی خود داشته باشد و ثبت چهار کلین‌شیت در چهار مسابقه در مقابل هنگ‌کنگ در دوران استعمار این کشور نشان می‌دهد در هشت رویارویی تاریخ دو تیم، نه‌تنها هر هشت دیدار با برتری تیم ملی به پایان رسیده، بلکه در هفت مسابقه ملی‌پوشان موفق به بسته نگه داشتن دروازه خود هم شده‌اند که رکورد ویژه‌ای محسوب می‌شود! نهمین مصاف تیم‌های ملی هنگ‌کنگ با ایران روز پنجشنبه هفدهم خردادماه از ساعت 15:30 به وقت تهران انجام خواهد شد که باید دید روند درخشان تیم ملی برابر حریف آسیای شرقی‌اش حفظ خواهد شد یا خیر؟

نظر شما