شناسهٔ خبر: 67565899 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

مراسم معارفه سرمربی اسپانیایی سرخ‌ها

رونمایی از نسخه لالیگایی پرسپولیس؛ گاریدو برای قهرمانی آمده است

خوان کارلوس گاریدو دیروز در مراسمی به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس معرفی شد.

صاحب‌خبر -

سپهر ستاری: باشگاه پرسپولیس دیروز (یکشنبه) مراسم معارفه خوان کارلوس گاریدو، سرمربی اسپانیایی خود را برگزار کرد تا جانشین اوسمار ویرا رسما کار خود را آغاز کند. گاریدو و درویش پس از انجام مراسم امضای قرارداد در یک نشست خبری هم حاضر شدند و در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس صحبت کردند. گاریدو پس از حضور در باشگاه پرسپولیس و مراسم معارفه، امروز ایران را ترک می‌کند و قرار است شنبه هفته آینده به تهران برگردد. طبق برنامه اعلام‌شده از سوی باشگاه پرسپولیس قرار است تمرینات تیم برای شروع لیگ برتر بیست‌وچهارم از روز شنبه 23 تیر آغاز شود.

چالش بزرگی به نام جدایی ستارگان

باشگاه پرسپولیس این روزها درگیر یک چالش بسیار بزرگ شده و آن جدایی نفرات کلیدی تیم است. موضوعی که حتی نشست خبری گاریدو را هم تحت‌الشعاع خود قرار داد و بخش زیادی از صحبت‌ها پیرامون این موضوع بود. در حال حاضر جدایی دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی از پرسپولیس قطعی شده و علیرضا بیرانوند هم در دورترین فاصله ممکن برای ادامه همکاری قرار دارد. از طرفی با توجه به صحبت‌های رضا درویش به نظر می‌رسد عبدالکریم حسن، مدافع قطری پرسپولیس هم در نهایت از جمع سرخپوشان جدا شود و به کشورش برگردد. همچنین وضعیت گیورگی گولسیانی هم مشخص نیست تا نزدیک به 50 درصد ترکیب پرسپولیس در آخرین بازی فصل گذشته یا جدا شده باشند، یا ادامه همکاری‌شان قطعی نباشد.

جدایی این نفرات می‌تواند کار گاریدو را در ابتدای حضورش بسیار سخت کند و او به جای تحویل گرفتن یک تیم باثبات و هماهنگ، مجبور است تیمی با چند مهره جدید را هدایت کند. از طرفی مدیران پرسپولیس هم کار بسیار سختی برای پر کردن جای این ستارگان خواهند داشت و در مجموع وضعیت نقل‌وانتقالات پرسپولیس اصلا جالب نیست. البته درویش در سال‌های اخیر نشان داده توانایی بستن یک تیم قدرتمند را دارد و همین موضوع باعث شده هواداران پرسپولیس فعلا اعتراض شدیدی به شرایط تیم‌شان نداشته باشند.

رونمایی از نسخه لالیگایی پرسپولیس؛ گاریدو برای قهرمانی آمده است

سرمربی تابع باشگاه است

یکی از نکات مهم صحبت‌های گاریدو در نشست خبری دیروز این بود که تقریبا اکثر مسائل را به باشگاه واگذار کرد و نشان داد هنوز از نزدیک با وضعیت پرسپولیس آشنا نشده است. البته با توجه به اینکه او تازه به فوتبال ایران آمده، طبیعی است که باشگاه دخالت بیشتری در خرید بازیکنان داشته باشد ولی در مجموع به نظر می‌رسد او از آن مربیانی است که تلاش می‌کند با باشگاه در تعامل باشد. گاریدو در صحبت‌های خود آرامش خاصی داشت و معتقد بود تیمش شرایط خوبی دارد و باشگاه می‌تواند بازیکنان خوبی جذب کند. رفتاری که در تضاد با تفکرات اغلب مربیان داخلی بود و آن‌ها معمولا به مدیران باشگاه اجازه دخالت در خرید بازیکن را نمی‌دهند.

با توجه به فعالیت گاریدو در لالیگا به نظر می‌رسد او تحت تاثیر فلسفه مربیان اسپانیا قرار دارد؛ چرا که معمولا در تیم‌های لالیگایی مدیران ورزشی باشگاه‌ها نقش اصلی را در خرید بازیکن دارند و سرمربیان زیرمجموعه باشگاه محسوب می‌شوند. پاکو خمس، سرمربی اسپانیایی سابق تراکتور هم وقتی در ایران حضور داشت بارها اعلام کرد کار نقل‌وانتقالات توسط باشگاه انجام شده و خرید بازیکن کار او نیست. البته با توجه به وضعیت متفاوت تیم‌های ایرانی، احتمالا گاریدو در ادامه و پس از آشنایی بیشتر با فوتبال ایران نظرات بیشتری در خصوص اتفاقات مختلف از جمله خرید و فروش بازیکن خواهد داشت.

درویش در سال‌های اخیر چند بار بدون نظر سرمربیان پرسپولیس اقدام به خرید بازیکن کرده که خروجی اغلب آن‌ها مثبت بوده است. یورگن لوکادیا، نبیل باهویی و اوستون اورونوف 3 خرید خارجی درویش در سال‌های اخیر بودند که به جز مهاجم سوئدی، 2 نفر دیگر نمایش درخشانی داشتند.

رونمایی از نسخه لالیگایی پرسپولیس؛ گاریدو برای قهرمانی آمده است

برای قهرمانی آمده‌ام

پرسپولیس در چند فصل گذشته یکی از بهترین دوره‌های تاریخ خود را سپری کرده و موفق شده در 8 دوره اخیر لیگ برتر به 7 قهرمانی برسد. موضوعی که باعث شده توقع هواداران پرسپولیس از تیم‌شان بسیار بالا برود و آن‌ها هر نتیجه‌ای به جز قهرمانی را نپذیرند. پرسپولیس سال گذشته هم با هدایت اوسمار ویرا قهرمان لیگ برتر شد و حالا گاریدو هدایت تیمی را بر عهده گرفته که ضمن کسب عنوان قهرمانی، با 68 امتیاز رکورد امتیازی تاریخ را هم شکسته است. این موضوع در نشست خبری دیروز گاریدو هم مطرح شد و سرمربی اسپانیایی قول داد تیمش با ارائه فوتبال هجومی بتواند عنوان قهرمانی را کسب کند.

گاریدو به‌خصوص در ابتدای حضورش باید منتظر مقایسه‌شدن با یحیی گل‌محمدی و اوسمار ویرا و حتی برانکو ایوانکوویچ باشد. مربیانی که طی سال‌های روزهای موفقی را در پرسپولیس سپری کردند و قهرمانی‌های متعددی را به‌دست آوردند.

258 258

نظر شما