شناسهٔ خبر: 67034778 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

باگ عجیب چت‌بات گوگل؛ جمینای با جملاتی بی‌معنا به برخی کاربران پاسخ می‌دهد

چت‌بات‌های هوش مصنوعی قابلیت‌های خیره‌کننده بسیاری دارند، اما گاهی نیز با مشکلات و باگ‌هایی مواجه می‌شوند. به‌تازگی برخی از کاربران متوجه شده‌اند که جمینای گوگل در بعضی از پاسخ‌های خود، متن‌های تکراری، حروف عجیب‌وغریب و بی‌معنا ایجاد می‌کند. براساس پست کاربران در ردیت، در برخی موارد جمینای با یک سری کلمات تکراری یا عبارت‌های بی‌معنا یا با حروف عجیب‌وغریب پاسخ می‌دهد. این باگ درواقع به‌صورت جملاتی طولانی خودش را نشان می‌دهد و در برخی موارد نیز پاسخ‌ها ربطی به درخواست کاربر ندارند. البته تعدادی از کلمات معنادار هستند، اما قالب‌بندی اشتباه این چت‌بات پاسخ را ناخوانا می‌کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
چت‌بات‌های هوش مصنوعی قابلیت‌های خیره‌کننده بسیاری دارند، اما گاهی نیز با مشکلات و باگ‌هایی مواجه می‌شوند. به‌تازگی برخی از کاربران متوجه شده‌اند که جمینای گوگل در بعضی از پاسخ‌های خود، متن‌های تکراری، حروف عجیب‌وغریب و بی‌معنا ایجاد می‌کند.
 
براساس پست کاربران در ردیت، در برخی موارد جمینای با یک سری کلمات تکراری یا عبارت‌های بی‌معنا یا با حروف عجیب‌وغریب پاسخ می‌دهد. این باگ درواقع به‌صورت جملاتی طولانی خودش را نشان می‌دهد و در برخی موارد نیز پاسخ‌ها ربطی به درخواست کاربر ندارند. البته تعدادی از کلمات معنادار هستند، اما قالب‌بندی اشتباه این چت‌بات پاسخ را ناخوانا می‌کند.
 
باگ عجیب‌و‌غریب چت‌بات هوش مصنوعی جمینای گوگل
 
چت‌بات جمینای گوگل ابزاری مفید برای دریافت پاسخ‌های سریع یا انجام کارهای پیچیده است. اما مانند هر هوش مصنوعی دیگری، این چت‌بات نیز مستعد توهم است. بااین‌حال احتمال دارد باگ عجیب اخیر فراتر از یک خطای عادی باشد.
 
علت این مشکل هنوز نامشخص است، اما پست کاربران مختلف در ردیت و همچنین گزارش 9to5Google نشان می‌دهد که این باگ نسبتاً گسترده و عمومی است و احتمال دارد مبدأ این مشکل نیز از خود گوگل باشد.
 
اگرچه پاسخ‌های عجیب جمینای برای کاربران مختلف، متفاوت است، اما به‌ظر می‌رسد عمدتاً در این پاسخ‌های عجیب‌وغریب کلمه «Full» در ابتدا و عبارت «Full bor» در انتها وجود دارد. همچنین این مشکل هم در نسخه وب و هم در اپلیکیشن اندرویدی جمینای دیده شده است.
 
بااین‌حال، در اکثر موارد، این پاسخ‌ها به‌صورت اتفاقی رخ می‌دهند و پس از آن نیز جمینای به عملکرد عادی خود بازمی‌گردد.
 
گفتنی است که در جریان رویداد I/O 2024، اشتباه گوگل در دموی رسمی قابلیت‌های جدید جمینای خبرساز شده بود. در بخشی از این دمو، کاربری از جمینای می‌پرسد که چرا اهرم فیلم جمع‌کن تا آخر حرکت نمی‌کند. جمینای نیز پاسخ‌های عجیبی به او می‌دهد. پیش‌ازاین گوگل در دموی رسمی چت‌بات بارد نیز چنین اشتباهی کرده بود.
 
منبع: دیجیاتو
لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما