شناسهٔ خبر: 67033649 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

استارت پاک و پرشتاب BM Space - اکونیوز

اقتصاد ایران: عصر خودرو- با بازگشت خودروهای وارداتی پاک به کشور، مجموعه BM SPACE دست‌به‌کار شد و در اولین شوروم خود در مجتمع ایران مال اتومبیل‌های BYD SONG PLUS ، هونگچی EQM۵ ، نتا U و نتا GT به نمایش درآورده است.

صاحب‌خبر -

با بازگشت خودروهای وارداتی پاک به کشور، مجموعه BM SPACE دست‌به‌کار شد و در اولین شوروم خود در مجتمع ایران مال اتومبیل‌های BYD SONG PLUS ، هونگچی EQM5 ، نتا U و نتا GT به نمایش درآورده است.

BYD SONG PLUS
در سمت چپ شوروم کراس اوور پلاگین هیبریدی این مجموعه یعنی بی وای دی سانگ پلاس قرار دارد. این خودرو که طول 4775 میلی‌متری دارد، زبان طراحی جدید BYD را دنبال می‌کند. از روبه‌رو که به خودرو نگاه می‌کنیم طرحی تهاجمی به‌واسطه چراغ‌های کشیده می‌بینیم. فرم طراحی کاپوت و چراغ جلو تماماً شبیه  به نمونه BYD SEAL (سدان فست بک سایز متوسط الکتریکی) است. در نمای کنار، یک خط از چراغ جلو شروع‌شده و تا بالای چراغ عقب ادامه می‌یابد. این خط اصل نمای جانبی این خودرو را تکمیل می‌کند و می‌توان گفت که قسمت بالایی اتومبیل و پایینی آن را از هم جدا می‌کند.

 

رینگ‌های 19 اینچی رخ تراش این خودرو در نمای جانبی سبب تکمیل‌تر شدن چهره کناری شده‌اند. در گلگیرهای عقب دو درب باک وجود دارد که یکی برای باک بنزین و دیگری برای شارژ باتری‌های برقی این کراس اوور است. طراحی عقب خودرو دقیقاً همانندترند روز کارشده است. چراغ‌های به‌هم‌پیوسته که البته واقعاً گرافیک زیبایی دارند. در سپرهای عقب با طراحی خروجی هوای فیک در طرفین، سعی شده حس یک خودروی اسپرت به شما القا کند. خطی که در مرکز صندوق نیز به‌کاررفته است سبب حجیم‌تر شدن این قسمت شده است.

داخل کابین این خودرو سعی شده تا با متریال دورنگ فضای نسبتاً لوکس و جاداری برای سرنشینان آماده شود. در فضای کلی داخل شباهت‌های زیادی با سدان کین پلاس وجود دارد که به‌عنوان نمونه می‌توان به طرح مانیتور ، پشت آمپر و فرمان اشاره کرد.

شاید جالب‌ترین نکته داخل این خودرو، وجود مانیتور لمسی باقابلیت گردش باشد که در نوع خود آپشنی جالب است. این قابلیت از روی خود مانیتور و حتی فرمان در دسترس راننده است.

اما شاید نقاط ضعف داخل کابین دو مورد باشد که یک مکان قرارگیری دریچه کولر مرکزی به دلیل طراحی مانیتور باقابلیت گردش و دو استفاده از تریم پیانویی کنسول وسط که سبب ماندن اثرانگشت روی آن می‌شود که البته در خودروهای رده‌بالاتر نیز این مورد به چشم می‌آید.

کلاستر این خودرو که از نوع تماماً دیجیتال بوده و قابلیت تنظیم در دو حالت فشن و کلاسیک را دارد. ضمناً یک سری امکانات توسط همین کلاستر به شما داده می‌شود ازجمله تنظیمات دما و فن سیستم تهویه، اطلاعات حالت شارژ خودرو، سیستم رهیاب، سیستم TPMS و ... .

در کنسول میانی دکمه‌های فیزیکی قابلیت کنترل سیستم مالتی مدیا و حالت‌های ev و hev را به راننده می‌دهد. دسته‌دنده خودرو طراحی کریستال طوری دارد و دکمه پارک در قسمت پایینی آن قرار دارد. جلو دسته‌دنده دو عدد شارژر وایرلس 15 وات داریم. صندلی‌های این خودرو همانند خودروهای اسپرت یکپارچه هستند و دربرگیرندگی مناسبی دارند. صندلی راننده قابلیت تنظیم در 8 حالت و شاگرد 4 حالت برقی دارد. گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو نیز از داخل مانیتور قابلیت کنترل دارند. پنل سقفی همانند خودروهای به‌روز دارای حسگرهای حرکتی و کنترلی ازجمله باز و بست سقف پانوراما و پرده سقف و چراغ‌های لمسی است. دوربین 360 درجه از کیفیت بالایی بهره می‌برد و حالت‌های سه‌بعدی و دوبعدی دارد. در کنار دوربین 360، دوربین DVR هم داریم که تمامی واکنش‌های رانندگی ازجمله حالت‌های چراغ، ترمز پارک، راهنما، فشردن پدال گاز یا ترمز و ... ثبت می‌کند.

بی وای دی سانگ پلاس در بحث قوای محرکه دارای 2 موتور است. یک موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی که حداکثر 109 اسب بخار قدرت و 135 نیوتن متر گشتاور را تولید می‌کند. یک موتوربرقی 195 اسب بخاری و 325 نیوتن متری هم با موتور احتراقی ترکیب می‌شود و مجموعاً در حالت هیبریدی، رنج حرکتی آن به 1200 کیلومتر می‌رسد. حداکثر پیمایش در حالت تمام برقی با استاندارد NEDC 110 کیلومتر است. طبق ادعای شرکت مصرف سوخت ترکیبی در بهترین شرایط 4.5 لیتر در 100 کیلومتر و شتاب صفرتا صد در شرایط آزمایشگاهی 8.3 ثانیه ثبت می‌گردد. نیروی تولیدی موتور توسط یک گیربکس EHS به محور جلو انتقال داده می‌شود.

ازجمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
6 کیسه هوا (جلو – جانبی – پرده‌ای) – سیستم کنترل پایداری + کنترل کشش – سیستم ضد واژگونی – سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی – ترمز پارک برقی – سیستم هشداردهنده حرکت بین خطوط – حفظ حرکت بین خطوط - کروز کنترل تطبیقی – ترمز اضطراری خودکار – رادار کمکی در ترافیک – رادار تابلو خوان – سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای – سنسور نور – صندوق‌عقب برقی – صندلی‌های جلو برقی به همراه گرم‌کن و سردکن صندلی – قابلیت تنظیم پشتی صندلی عقب – نور محیط داخل کابین با 31 رنگ – دوربین 360 درجه و دوربین ثبت وقایع – مانیتور باقابلیت گردش به همراه 9 بلندگو – سیستم تهویه دو کاناله اتوماتیک به همراه فیلتر تصفیه PM 2.5 – سقف پانارومیک – فرمان باقابلیت تنظیم در 4 جهت – روشن شدن خودرو و سیستم تهویه با ریموت کنترل – شیشه‌های دوجداره و عایق صدا – پورت‌های شارژ USB – حالت‌های رانندگی اسپرت، نرمال، برفی و اقتصادی.

نتا GT
خودرو دوم تازه‌وارد خاص‌ترین اتومبیل موجود در شوروم است. خودرو کوپه چهارنفره تماماً الکتریکی!

نتا جی تی که محصول شرکت Hozon Auto بارنگی متفاوت به نمایش درآمده، ازنظر طراحی خطوط نرم و سیالی دارد. از نمای جلو که به خودرو نگاه می‌کنیم، جلوپنجره همانند اکثر خودروهای این کلاس به زیر سپر انتقال داده‌شده و در کنار سپر خروجی‌های هوا طراحی‌شده‌اند که سبب تپل‌تر شدن نمای جلو شده است. چراغ‌های کشیده جلو در هنگام روشن شدن رقص نور جالبی ارائه می‌کنند. کاپوت کشیده جلو با دریچه‌های فیک روی آن، درواقع نقش صندوق جلو را دارند چون در این ماشین موتور احتراقی وجود ندارد به همین سبب یک فضا 50 لیتری زیر کاپوت وجود دارد. این کوپه 4 نفره دارای 4715 میلی‌متری طول است که یکی از دلایل طول زیاد این خودرو، طول زیاد درب خودرو برای سوار و پیاده شدن راحت سرنشینان عقب است. در نمای جانبی دستگیره درب‌ها به‌صورت مخفی طراحی‌شده‌اند که‌ترند روز خودروها شده است. 3 عدد دوربین روی گلگیر و آینه جانبی کارشده تا نمای بهتری برای خودرو هنگام استفاده از دوربین 360 درجه مهیا کنند. در عقب خودرو گرافیک چراغ‌ها بسیار زیبا هستند و به‌صورت جدا از هم نصب‌شده‌اند.

 

درب صندوق به‌وسیله دکمه وسط آن باز می‌شود. فضای صندوق با توجه به اعداد اعلامی 297 لیتر است. این عدد با توجه به کلاسی که خودرو در آن قرار دارد متوسط است ولی کاملاً تخت طراحی‌شده و چون سقف خودرو تماماً شیشه‌ای است و قابلیت بسته شدن ندارد، این فضا برای سردی‌شان کافی است. با باز کردن درب خودرو اولین نکته‌ای که نظر نگارنده را جلب می‌کند، درب‌های بدون فریم است که به‌محض کشیدن دستگیره شیشه جلو مقداری پایین‌تر می‌آید تا مکش درون کابین کمتر شود و درب راحت‌تر باز شود. داخل کابین صندلی اسپرت برقی با تم نارنجی و مشکی فضایی جالب و هیجان‌انگیز برای راننده فراهم می‌کند. دسته‌دنده به سبک خودروهای مرسدس بنز روی ستون فرمان قرار دارد. در مرکز کنسول شارژر وایرلس و شارژر ری موت خودرو راداریم.

تمام امکانات خودرو از طریق مانیتور 17.6 اینچی عمودی که ابعادی قابل‌توجه و بزرگی دارد، در اختیار راننده و سرنشین قرار می‌گیرد. یک اهرم در زیر مانیتور برای انتخاب حالت‌های رانندگی وجود دارد که در صورت انتخاب حالت اسپرت صدایی شبیه به صدای خودرو اسپرت از اسپیکرها پخش می‌شوند.

برای رفتن به‌ردیف دوم صندلی از دکمه‌ای که روی ستون B قرار داده‌شده می‌توان استفاده کرد و به‌محض فشار دادن دکمه صندلی به جلو می‌آید تا راحت‌تر سوار و پیاده شوید.

در بحث قوای محرکه این خودرو دو نمونه دارد که یک نمونه تک موتوره دیفرانسیل عقب و دو موتوربرقی دو دیفرانسیل که نمونه وارداتی BM Space نمونه دو دیفرانسیل است.

حداکثر قدرت تولیدی دو موتور 462 اسب بخار و 621 نیوتن متر گشتاور است که توسط یک گیربکس تک سرعته تمامی نیرو را بین دو محور تقسیم می‌کند. حداکثر رنج حرکتی این خودرو در حالت فول شارژ 580 کیلومتر است. ظرفیت باتری این کوپه دو در 78 کیلووات ساعت است که در نمونه تک دیفرانسیل به 64.2 کیلووات ساعت کاهش پیدا می‌کند. شتاب 0-100 این خودرو تنها 3.7 ثانیه است.

ازجمله امکانات ایمنی و رفاهی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
6 کیسه هوا (جلو – جانبی _ پرده‌ای) - سیستم کنترل پایداری و کنترل هرزه‌گردی – سیستم شروع حرکت در سربالایی – سیستم کنترل حرکت در سرپایینی - کروز کنترل تطبیقی - سیستم هشدار خستگی راننده – رادار نقطه کور – رادار بین خطوط – ترمز اضطراری – صندلی‌های جلو برقی به همراه گرم‌کن و سردکن – مانیتور 17.6 اینچی با 12 عدد بلندگو – دوربین 360 درجه – انتخاب حالت‌های رانندگی –  دنده پشت فرمان – کلاستر دیجیتال – شارژر وایرلس - دوربین ثبت وقایع – اتمسفرلایت .

دانلود با کیفیت

نظر شما