شناسهٔ خبر: 67281879 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

فرانس پرس: آمار فوتی‌های موسم حج امسال 4 رقمی است

صاحب‌خبر -

شفقنا- یک رسانه بین المللی آمار فوت حجاج در موسم حج امسال را چهار رقمی اعلام کرده و تاکید دارد که بیشتر آنها از افراد فاقد مجوز هستند.

به گزارش شفقنا، شبکه تلویزیونی «المملکه» اردن بعد از ظهر امروز (پنج شنبه) در پایگاه اینترنتی خود نوشت که بر اساس آمار جمع آوری شده توسط خبرگزاری فرانسه (فرانس پرس)، آمار مرگ و میر در میان حجاج بیت الله الحرام در موسم حج سال 1445 هجری قمری از هزار نفر فراتر رفته است.

خبرگزاری فرانسه این آمار را از مقامات برخی کشورهای عربی و آسیایی و همچنین شماری دیپلمات دریافت کرده که به گفته یکی از آنها، بیشتر حجاج فوت شده در موسم حج سال جاری، فاقد مجوز ادای مناسک حج بودند و اسامی آنها به ثبت نرسیده است.

در همین راستا نیز، یک دیپلمات عرب در گفت و گو با فرانس پرس عنوان کرد که 58 مورد دیگر مرگ و میر در میان حجاج مصری به ثبت رسیده تا شمار شهروندان این کشور که در موسم حج امسال جان خود را از دست دادند، به دست کم 658 تن از جمله 630 نفر فاقد مجوز حج افزایش یابد.

به گفته دیپلمات مذکور که نام خود را فاش نکرده، همه موارد جدید مرگ و میر در میان حجاج بیت الله الحرام ناشی از گرما بوده و بیشتر قربانیان نیز فاقد مجوز ادای مناسک حج در موسم امسال بودند.

بر اساس این گزارش، علاوه بر حجاج مصری که بیشتر موارد فوتی در میان آنها به ثبت رسیده، 132 شهروند اندونزی، 68 شهروند هند، 60 شهروند اردن، 35 شهروند تونس، 13 شهروند عراق از اقلیم کردستان، 11 شهروند ایران و سه شهروند سنگال نیز در موسم حج امسال جان خود را از دست دادند.

خبر اصلی را در المملکه ببینید

نظر شما