شناسهٔ خبر: 67030449 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ماجرای ویدیوی وایرال مالیدن سیب زمینی به ماشین در اینستاگرام چیست؟

صاحب‌خبر -

ویدیویی پربازدید در اینستاگرام از فواید مالیدن سیب زمینی به ماشین حکایت می‌کند؛ ولی این ترفند واقعاً اثرگذار است یا چیزی جز یک دروغ اینستاگرامی نیست؟

روزانه انبوهی از ویدیوهای وایرل با ایده‌های عجیب و غریب در اینستاگرام منتشر می‌شوند. اخیراً هم کاربری با هندل chequanxiaoqiao@ که بیش از 4.1 میلیون دنبال‌کننده دارد و به آموزش نکات مربوط به خودرو می‌پردازد، ویدیویی جالب با موضوع فواید سیب زمینی برای خودرو به اشتراک گذاشت. او در این ویدیو که حداقل در زمان نگارش این مطلب 2.6 میلیون بار دیده شده است چهار فایده سیب زمینی برای نگهداری بهتر از ماشین را مطرح می‌کند. در ادامه به صحت ادعای او می‌پردازیم.

آیا مالیدن سیب زمینی به ماشین واقعاً تاثیری دارد؟

اولین نکته‌ای که این کاربر در ویدیو وایرال خود بیان می‌کند، تاثیر مالیدن سیب زمینی روی آینه ماشین برای جلوگیری از باقی ماندن قطرات آب است. او ابتدا روی آینه بغل ماشین خود سیب زمینی می‌مالد و سپس همانجا آب می‌ریزد تا نشان بدهد که بر خلاف قبل، حالا دیگر قطرات آب روی آینه باقی نمی‌مانند. این ترفند به نوعی تاثیرگذار است، ولی نباید از این نکته چشم‌پوشی کرد که اثر آن حتی اگر قابل مشاهده باشد، برای مدت طولانی باقی نمی‌ماند.

این کاربر در این ویدیو همچنین از بین بردن زنگ‌زدگی اجزای فلزی خودرو با سیب زمینی را آموزش می‌دهد. درباره این ترفند هم باید اشاره کرد که سیب زمینی به دلیل برخورداری از اگزالیک اسید شاید در از بین بردن زنگ‌زدگی سطحی موثر ظاهر شود، ولی اگر زنگ‌زدگی از حد مشخصی بیشتر باشد، استفاده از سیب زمینی ایده خنده‌داری است. اگزالیک اسید در خیلی از محصولات شوینده از جمله شوینده‌های لباس هم پیدا می‌شود.

ویدیو مالیدن سیب زمینی روی ماشین در اینستاگرام ویدیو مالیدن سیب زمینی روی ماشین در اینستاگرام

با توجه به همین ویدیو، همچنین می‌توان با استفاده از سیب زمینی لکه‌های قهوه داخل تراول ماگ یا هر ظرف دیگری را تمیز کرد. این هم به خاصیت پاک‌کنندگی سیب زمینی به‌خاطر وجود اگزالیک اسید در ترکیبات آن بر می‌گردد و احتمال داده می‌شود شستن ظرف با ترکیب آب و سیب زمینی نتیجه نسبتاً محسوسی داشته باشد.

در نهایت این کاربر استفاده از سیب زمینی را برای پاک کردن لایه‌های روغن روی شیشه جلو و شیشه‌های کناری خودرو توصیه می‌کند. دست کم در ویدیو می‌توان دید که این ترفند باعث شفاف‌تر شدن شیشه می‌شود، اما به‌صورت کلی باید گفت که به هیچ وجه مالیدن سیب زمینی به شیشه ماشین اثر چشمگیری نخواهد داشت. در نتیجه بهتر است از شیشه‌پاک‌کن‌های مخصوص برای تمیز کردن شیشه‌های ماشین خود استفاده کنید.

در گجت نیوز بخوانید:
آموزش تمیز کردن چراغ های خودرو با لیمو و جوش شیرین! تکنیک هایی ساده اما بسیار کاربردی برای نگهداری خودرو که همه باید بلد باشند روش‌های از بین بردن بوی بد خودرو آموزش ترمیم و از بین بردن خط و خش خودرو

برچسب‌ها:

نظر شما