شناسهٔ خبر: 67026556 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

افغان‌ها از این کشور اخراج می‌شوند

آلمان در حال بررسی اخراج و بازگردادن مهاجران افغانستان به کشور خود است که از دید برلین تهدید امنیتی برای این کشور به شمار می‌روند.

صاحب‌خبر -

خبرآنلاین: وزیر کشور آلمان پس از کشته شدن یک مامور پلیس در حمله با چاقو یک پناهجوی افغان، خواستار اتخاذ رویکردهای سخت‌گیرانه‌تری در قبال مهاجران شد. او همچنین اعلام کرد مهاجرانی که تهدیدی برای امنیت آلمان به شمار می‌روند به کشورشان فرستاده خواهند شد.

به نقل از یورونیوز این اقدام می‌تواند در آلمان جنجالی شود و بسیاری از فعالین حقوق بشر با آن مخالفت خواهند کرد. گروهی از افغان‌ها که به آلمان آمده‌اند مدعی هستند که از دست طالبان فرار کرده و در صورت بازگشت به افغانستان جانشان در خطر خواهد بود.

نانسی فایزر وزیر کشور آلمان روز سه‌شنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: «برای من روشن است که افرادی که بالقوه تهدیدی برای امنیت آلمان هستند باید به سرعت اخراج شوند که این شامل فرستادن افراد به افغانستان و سوریه نیز می‌شود.»

این اظهار نظر وزیر کشور آلمان همزمان با برگزاری انتخابات پارلمان اروپا در حالی طرح می شود و گروه‌های راست افراطی به ویژه در آلمان بر لزوم برخورد با پناهجویان مجرم و همچنین کنترل هرچه بیشتر روند مهاجرت به این کشور تاکید می‌کنند.

فایزر در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه دولت در حال تلاش برای تسریع روند اخراج به کشورهای دیگر است، گفت: «همچنین من کاملا قاطعانه می‌گویم که منافع امنیتی آلمان به طور واضح از منافع افراد تحت تاثیر این سیاست مهم‌تر است.»

حمله با چاقو که روز جمعه توسط یک جوان ۲۵ ساله اهل افغانستان صورت گرفت در یک رویداد ضد اسلامی شهر مانهایم رخ داد که در آن ۶ نفر مجروح شدند و یک پلیس هم در اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد. مهاجم که مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شده ، به طور غیرقانونی در آلمان زندگی نمی‌کرد.

در چند روز گذشته، حزب راست‌گرای «آلترناتیو برای آلمان» (AfD) به بهانه این حمله فریاد خود را برای اعمال سیاست‌های سختگیرانه‌تر مهاجرتی بلندتر کرده است. رهبران مشترک حزب AfD در بیانیه‌ای در این خصوص گفتند: «افکار ما با تمام کارمندان دولتی است که هر روز به دلیل سیاست‌های غلط مهاجرتی و امنیتی مجبورند جان خود را به خطر بیندازند.»

در درون ائتلاف سه جانبه‌ی دولت آلمان به رهبری سوسیال دموکرات‌های صدراعظم اولاف شولتس، حزب سبز با برنامه‌های اخراج به افغانستان مخالف است.

نظر شما