شناسهٔ خبر: 67024893 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

۷۰ درصد تسهیلات مشاغل خانگی را بانوان دریافت کرده‌اند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: ۷۰ درصد از تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی به بانوان زنجانی پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

طیب جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته تقریباً در حدود ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی از طریق هشت بانک عامل برای متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: متقاضیان از طریق چهار دستگاه اجرایی جهاد کشاورزی، صنایع و معادن، فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه برای ۷۰۰ متقاضی مستقل و برای ۱۱۵ تا ۱۲۰ متقاضی به صورت پشتیبان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی پرداخت شده است، افزود: سال گذشته در مجموع نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ متقاضی از تسهیلات مشاغل خانگی بهره‌مند شدند.

جعفری با اشاره به ایجاد ۱۵۰ هزار اشتغال جدید در حوزه مشاغل خانگی در سال‌جاری در کشور گفت: از این میزان سهم زنجان ایجاد چهار هزار فرصت شغلی در حوزه مشاغل خانگی در سال‌جاری است.

وی با بیان اینکه صدور مجوزها برای متقاضیان از طریق درگاه ملی مجوزها به صورت رایگان صادر می‌شود، افزود: قالب مجوزها به صورت ثبت محور هستند و به صورت آنلاین صادر می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه تقریباً بیش از ۵۰۰ رشته ثبت محور هستند، اضافه کرد: تعداد محدودی از مجوزها هم در حوزه صنایع غذایی یا سلامت هستند که نیاز به تأیید دارند به طوری که ابتدا به دستگاه مربوطه ارسال می‌شود و پس از بررسی‌های لازم صدور مجوز انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به آن دسته از بانوانی که مشکل مکان و فروش برای فروش محصولات خود را دارند، اضافه کرد: در این راستا شهرداری‌ها طبق قانون مکلف هستند بازارچه عرضه محصولات مشاغل خانگی را دایر کنند و به صورت رایگان در اختیار متقاضیان مشاغل خانگی قرار دهند تا نسبت به فروش محصولشان اقدام کنند.

نظر شما