شناسهٔ خبر: 67007952 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ائتلاف مودی پیشتار انتخابات پارلمان هند

امیرمحمد سهرابی

«ائتلاف ملی دموکراتیک» به رهبری حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا» متعلق به «نارندرا مودی» اکثریت را در انتخابات پارلمانی به دست آورده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، انتخابات مجلس سفلی هند در هفت مرحله از ۱۹ آوریل تا ۱ ژوئن (۳۰ اردیبهشت الی ۱۲ خرداد) برگزار شد و شمارش آرا امروز (سه‌شنبه) به پایان رسید.

رسانه ان‌دی‌تی‌وی گزارش داد که «نارندرا مودی» نخست‌وزیر فعلی هند بیش از ۳۰۰ کرسی پارلمان را از ۵۴۳ کرسی به دست آورده است.

این درحالی است که تاکنون «راهول گاندی» رئیس حزب کنگره و رقیب کلیدی مودی توانسته تنها ۲۰۰ کرسی را تصاحب کند.

حزب یا ائتلافی که بتواند بیش از ۲۷۲ کرسی را در پارلمان به دست بیاورد، می‌تواند دولت تشکیل دهد.

روزنامه «تایمز هند» امروز - سه‌شنبه - در سر مقاله‌ای نوشت: «وظیفه اصلی دولت بعدی این است که هند را در مسیر ثروتمند شدن قرار دهد، پیش از آنکه دیر شود. زمان در حال گذر است.»

۹۶۹ میلیون نفر رای‌دهنده هندی واجد شرایط در این انتخاباتی که در هفت مرحله برگزار شد، حضور داشتند. اولین مرحله در بازه زمانی ۱۹-۲۵ آوریل در ۱۰۲ حوزه انتخاباتی و ۲۱ ایالت برگزار شد. پس از این مرحله نیز تعداد ۴۴۲ حوزه انتخاباتی و ۵۸ ایالت دیگر تا اول ژوئن در مراحل بعدی انتخابات که تا اول ژوئن به پایان رسید، شرکت داشتند. شمارش آرای انتخابات نیز از امروز مصادف با چهارم ژوئن آغاز شده است.

«نارندرا مودی» همچنان امیدوار است برای سومین دوره متوالی پیروز انتخابات سراسری شود در حالی که احزاب مخالف می‌گویند در صورت ماندن او در قدرت، هندی‌ها بسیاری از آزادی‌ها را از دست خواهند داد.

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که حزب بهاراتیا جاناتا متعلق به مودی و متحدانش برای سومین بار در انتخابات پارلمان هند پیروز خواهند شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما