شناسهٔ خبر: 66997029 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

گاردین: خروجی نتایج حاکی از پیروزی ائتلاف «نارندرا مودی» در انتخابات هند است

صاحب‌خبر -

شفقنا- براساس گزارش‌ رسانه‌ها به نظر می‌رسد حزب حاکم هند در انتخابات سراسری این کشور پهناور پیروز شده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ گاردین نوشت: انتخابات طولانی و بزرگ در هند تمام شده و نتایج خروج به طور گسترده پیش بینی می‌کنند که نارندرا مودی، نخست وزیر، برای سومین دوره تاریخی در روندی که با اتهامات زیادی همراه است، پیروز شود.

این انتخابات که طولانی‌ترین و بزرگ‌ترین انتخابات در تاریخ هند با تقریباً یک میلیارد واجد شرایط رای دادن است، در اواسط آوریل آغاز شد. در حالی که طی هفت مرحله تا اول ژوئن پیش رفت، موج گرمای مرگباری کشور را فرا گرفت و دما در مناطق تقریباً به 50 درجه سانتیگراد رسید که منجر به کشته شدن ده ها رای دهنده و مقامات رای گیری شد.

شمارش در ساعت 8 صبح روز سه شنبه آغاز می شود و انتظار می رود نتایج در همان روز اعلام شود. شمارش آرا به طور همزمان در مراکز شمارش آرا در هر یک از 543 حوزه انتخابیه در سراسر کشور انجام می شود.

با توجه به انبوهی از نتایج اولیه که از شنبه شب منتشر شد، مودی و حزب او بهاراتیا جاناتا (BJP) به دنبال یک پیروزی قاطع هستند و حتی ممکن است کرسی‌هایی را برای کسب دو سوم اکثریت در پارلمان به دست آورند که به دولت اجازه می‌دهد تا پیشرفت‌های زیادی از جمله دستیابی به اصلاحات در قانون اساسی داشته باشد.

از زمان جواهر لعل نهرو، اولین نخست وزیر هند پس از استقلال، هیچ نخست وزیری در سه دوره متوالی پیروز نشده است.

با شروع انتخابات، اتهامات مربوط به بی نظمی توسط حزب حاکم شروع شد. مخالفان ادعا کردند که حزب بهاراتیا جاناتا از طریق آزار و اذیت و ارعاب نامزدها و احزاب مخالف و سرکوب رای دهندگان مسلمان، فرآیندهای دموکراتیک هند را تضعیف می کند. رهبران حزب، از جمله خود نخست وزیر، متهم به نقض آشکار قوانین انتخاباتی شدند، به طوریکه آنها به لفاظی های تند ضد مسلمانان در مبارزات انتخاباتی متوسل شدند.

این خبر را در گاردین ببینید

نظر شما